Món Esport
KIA Cee’d: recursos optimitzats

És el primer model que Kia va dissenyar i fabricar pensant en el públic europeu i encara avui representa una part molt important de les vendes de la firma coreana al vell continent. El Cee’d que es ven ara als concessionaris pertany ja a la segona generació d’aquesta gamma i fonamenta part del seu èxit en un disseny molt cuidat que s’aprecia tant a fora com a dins del cotxe.

S’ofereix en carrosseries de tres portes, de cinc i en versió familiar i amb un ventall de motors de gasolina atmosfèrics i dièsel CRDi, amb potències que van dels 90 als 128 CV. La proposta més llaminera de totes és la versió esportiva GT amb motor turbo de 204 CV que confiem a poder probar ben aviat. De moment, el departament de premsa ens ha cedit el model bàsic i més assequible de la gamma: la versió de gasolina d’accés que duu un giny de quatre cilindres en línia de 16 vàlvules i 1.4 litres de cilindrada. Els coreans fan que destil·li 100 CV gràcies a la distribució variable però tot i muntar un bloc lleugeríssim pel què fa al pes, les xifres que aporta son més aviat escadusseres: parell-motor de 137 Nm a 4.200 rpm i una modesta acceleració que fa que depassi els 100 km/h 13 segons després d’haver iniciat la maniobra.

Els responsables de disseny de Kia asseguren que el Cee’d contemporani s’ha sofisticat en estampa i ha madurat en rendiment i observant el vehicle en directe hem de reconèixer que aquesta adjectivació està parcialment justificada. Com a mínim casa bé amb els gustos d’aquí. La fesonomia guanya atractiu a l’incorporar la tecnologia LED en el sistema d’il·luminació diürna i els cromats que apareixen a la graella i en el marc de les finestres acaben d’arrodonir l’estilisme del conjunt. A nosaltres ens ha convençut el subtil increment d’amplada de la carrosseria, el petit aleró posterior que la rebla i el fet que el conjunt viatgi un xic més arranat al terra. Les llandes d’aliatge amb dos tons i li donen un aire molt atractiu i modern, detall aquest últim remarcat per les llums del darrere i diürnes LED. El frontal amb el característic “nas de tigre” de Kia i les proporcions mateixes de les òptiques del davant i del darrere fan que l’auto sembli més gran del què realment és.

L’interior també millora en aspecte i qualitat. Pràcticament tots els elements van enfocats al conductor, el panell de comandaments rep una nova pantalla tàctil i l’ergonomia es manté a nivell dels seus més immediats competidors. El conjunt és, doncs, estètic i habitable i compta amb un indicador per optimitzar la gestió del canvi de marxes en funció del consum. En el moment de posar el cotxe en marxa podrem triar tres nivells d’assistència per a la direcció. Amb el mode confort, ideal per estacionar, girarem el volant amb un sol dit. El règim normal és el més indicat per a les maniobres del dia a dia i l’sport per afrontar els itineraris cargolats dels ports de muntanya. El tacte de la palanca de canvis és agradable per bé que no immediata del tot. Per tendir a l’excel·lència haurien de millorar els sincronismes i disminuïr els recorreguts de traspàs entre un pinyó i el següent. La caixa, de sis velocitats, sorprèn amb una primera molt curta i una sisena optimitzada pels trajectes en autopista però el conjunt contribueix a mantenir les mitjanes de 6 litres anunciades pel fabricant.

Revisant la fixa tècnica del Cee’d observem que munta la tradicional geometria McPherson al davant i multibraç posterior però molles i esmorteïdors van enfocats al confort i és inevitable notar gronxaments laterals quan afrontem trajectes verament sinuosos. Circulant lleugers convé estar pendent de les irregularitats sincopades del paviment que poden provocar desagradables rebots de la carrosseria en els canvis de pes però la sang és difícil que arribi al riu i ens fa l’efecte que ha de ser complicat posar al nostre protagonista en dificultats. Acusa una tendència lògica al subviratge poc mitigada per la qualitat i amplada dels pneumàtics però la lleugeresa del conjunt afavoreix el trànsit lleuger en les carreteres secundàries. I, a més, munta frens de disc a les quatre rodes.

A favor:
– Millores tecnològiques i d’equipament
– Senzillesa en el maneig
– Versatilitat i presentació de l’habitacle

En contra:
– Kit d’emergència en cas de punxada
– Qualitat de rodadura
– Rendiment mecànic

FITXA TÈCNICA:

Motor: davanter. 4 cilin. 1399 c.c .100 CV. gasolina.
Tracció: davantera
Canvi: manual 6 vel.
Frens: discs/discs
Vel. màx:182 Km/h
Accel 0 a 100 Km/h: 12,8 s.
Consum mitjà: 6 litres
Emissions CO2: 139 gr/km (EURO 5)

PREU : 17.810 euros  



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa