Eficiència i racionalitat en un embolcall llaminer. Al Hyundai i30 no hi ha grans sorpreses però sí una bona dosi de satisfacció. La segona generació d’aquest model confirma els esforços que ha fet el fabricant sudcoreà per mirar de competir en igualtat amb la resta de marques generalistes del sector.

Dissenyat a Rüsselsheim (Alemanya) i fabricat a Nošovice (Txèquia) l’i30 és un auto pensat pel gust europeu. Un utilitari de tres portes que ha madurat en tecnologia aplicada, seguretat i disseny. Perpetua l’ADN de la marca diferenciant-se de la versió familiar/Wagon i del cinc portes amb nous antiboires i l’engraellat trapezoïdal tintat en negre. Allargassa òptiques i arrana els paracops al terra. Les llandes, renovades en tamany i els trets un xic més radicals de la silueta ens recorden vagament el Veloster, el curiós cupè de tres portes del mateix fabricant.

Quan el mirem de costat veiem que la línia de cintura i les finestres del darrera queden més inclinades, són més anguloses. Les portes creixen en relació a l’i30 de cinc i presenten un millor angle d’obertura per afavorir l’accés. Els coreans asseguren que hi ha 38 mm. suplementaris per a les cames dels que seuen al darrera però, tot i que no hem detectat encotillaments alarmants, la curvatura del sostre pot arribar a condicionar l’acomodament de persones altes. En qualsevol cas, les formes del maleter són prou aprofitables i més generoses que les d’un Golf o l’Astra. La reserva d’espai es queda en 415 litres ampliables a 1326 si pleguem els respatllers posteriors.

Un cop en marxa i en comparació als seus competidors directes, el nostre protagonista desborda confort a nivell mecànic i de suspensió. Treu bona nota en petjada perquè la geometria de les suspensions limita ara els moviments verticals i fa la sensació que el cotxe ressegueix millor la traçada marcada amb el volant gràcies al sistema elèctric d’assistència. El Flex Steer de la marca contempla tres modes diferents de funcionament: el Comfort està pensat per rodar en entorn urbà i per millorar les maniobres d’estacionament. El mode intermedi, el Normal, manté el grau d’assistència justa i l’Sport incrementa la immediatesa de reaccions i afina la precisió de guiatge. Per seduir la clientel•la més jove, Hyundai introdueix alguna concessió d’acabat. Munta pedals d’alumini i seients més embolcallats, reprograma la gestió del motor dièsel més potent perquè pugi de voltes abans i endureix el recorregut final de les suspensions per aportar un xic més de fermesa al conjunt. Tot plegat per aconseguir un millor compromís entre efectivitat i confort i redueix clarament la distància de frenada.

Disponible en quatre mecàniques possibles, el comprador pot optar pel nou motor 1.4 de gasolina de 100 CV o l’ 1.6 GDI d’ injecció directa de 140. I en dièsel, el reconegut 1.4 CRDi de 90 CV o el 16 CRDi de 128 CV. Tots associats a un canvi automàtic de sis marxes que, opcionalment, pot demanar-se automàtic. Gràcies a una equilibra i subtil política de preus, fixa tarifes similars a les dels C4, els Focus ¡, els Astra i Mégane amb equipaments similars i, encara i així, pels que encara mantenen un cert perjudici, Hyundai ofereix una garantia i un servei postvenda que, fins ara, cap altre fabricant europeu s’ha atrevit a oferir.

A favor :

* Millora clarament tots els registres mecànics.
*Suspensió amb un bon compromís confort/estabilitat.
* Petjada i direccionalitat solvents.

En contra :

*El sistema Stop/Start li’n milloraria consums.
*L’estètica condiciona l’habitacle en alçada.
*Climatització millorable.

Fitxa Tècnica:

Motor: Davanter. 1582 cc. CRDi dièsel de 110 CV
Canvi: Manual 6 velocitats
Tracció: Davantera
Acceleració 0-100 km : 11,5 s.
Velocitat màxima: 185 km/h
Consum mitjà: 3,7 l/100 km
Preu: 22.490 euros

* Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa