Món Esport
Honda HR-V: Equació racional
  • CA

Va veure la llum comercial a finals del segle passat però només va mantenir-se en el mercat durant set anys.  La proposta no va acabar de quallar aleshores, per bé que el model era força original i obria el meló d’un nou segment que després ha crescut com l’escuma.  Ara, els japonesos han decidit recuperar aquelles inicials reeditat l’HR-V a partir de criteris de màxima funcionalitat. 

 

Estèticament, el nou HR-V no hi té res a veure. No s’hi assembla gens i supera abastament aquella primera edició. Des del punt de vista mecànic, a nivell d’equipament i de posada a punt. Potser no sigui  el més ben posicionat del sector quan a preu però, a canvi, ofereix un estratègica equació entre el què costa i el què ofereix. Competidor directe de l’Opel Mokka, el Fiat 500X o el Mazda CX-3, el nostre protagonista fa 4,3 metros i se sustenta sobre la mateixa plataforma del Jazz i Civic.  Com ells, ubica el dipòsit de combustible en una posició més centrada, per sota els seients davanters, per a poder aprofitar millor l’espai de l’habitacle. De fet, l’Honda HR-V és un dels models que millor explota els criteris d’habiltabilitat interior. A dins, el passatge viatge en una posició clarament més alta que la dels turismes convencionals. Centímetre en mà, és un xic més llarg que un Skoda Yeti o el Suzuki Vitara, referències en aquest apartat. I també és el que presenta una major distància entre eixos  —2,61 m.—, cosa que acabes notant quan t’hi acomodes a dins. Els seients davanters resulten molt confortables però l’ajustament del respatller canvia la tradicional rodeta per una palanca, en detriment de la precisió. Al darrera hi ha força espai per a les cames i les portes que hi donen accés s’obren clarament més que la mitjana. Quan haguem de transportar objectes voluminosos, ens podrem beneficiar d’un curiós sistema que permet plegar la banqueta posterior verticalment per alliberar superfície. És el Magic Seat patentat per Honda que, com en el cas del Civic, deixa lliure l’espai de sota per poder enquevir aquí motxilles de mà i algunes bosses que no siguin rígides. A més, la base d’aquesta banqueta es pot plegar si mai hem de transportar objectes verament voluminosos i, amb un simple gest, bascular una o les dues seccions del respatller fins aconseguir un terra completament plà.  El maleter és un “dúplex” de fàcil accés. La planta inferior reserva 105 litres i és on hi pot anar allotjada la roda de recanvi opcional. Per sobre hi trobem un altre compartiment de 453, que només supera l´Skoda Yeti.

 

El pannell de comandaments resulta modern i tecnològic, amb certes concessions a l’esportivitat. La palanca del canvi, per exemple, queda molt a mà i presenta un tacte exquisit. El lacat foscs dels plàstics interiors genera una atmosfera cuidada, reblada per un parell d’entrades USB, preses auxiliars d’àudio i una d’HDMI. Un davantal elevat entre seients permet distribuir espais pels petits objectes de butxaca. 

 

L’HR-V està prou ben insonoritzat, duu pantalla tàctil, frè de mà elèctric i un equipament de bandera. Climatizador, llandes d’aliatge de 16 polzades, control de creuer, bluetooth, frè de mà elèctric i sensors de llum i pluja venen amb la dotació de sèrie. L’acabat Elegance hi afegeix el botó de posada en marxa, els sensors d’estacionament, els antiboira i l’alarma, a més d’un paquet de seguretat amb avisador de col.lisió frontal, sistema de reconeixement de senyals, avisador de canvi involuntari de carril i limitador de velocitat intel.ligent. L’Aero Pack incorpora para-cops específics i taloneres laterales.  

 

L’Honda HR-V s’ofereix, a casa nostra, en dues motoritzacions possibles: L’1.6 i-DTEC de 120 CV que ja munta el Civic o amb el nou el motor 1.5 i-VTEC de distribució variable i injecció directa, que declara 130 CV i 15,8 mkg de parell-motor. La primera de les mecàniques arriba associada a un canvi manual de 6 velocitats. Te un bon parell-motor, és elàstic i s’estira força, declarant mitjanes homologades molt poc per sobre dels 4 litres/100 km.  La mecànica atmosfèrica de gasolina gasta entre 5 i 6 litres i pot demanar-se amb canvi automàtic de variador CVT. Els d’Honda expliquen que han treballat especialment en l’optimització de tots els elements mòbils i en la compressió per aconseguir que s’estiri per sobre de les 5.000 rpm., que és quan demostra tot el seu geni. Declara entre 5,6 i 6 l/100 km.

 

La personalitat dinàmica de l’Honda HR-V s’aprecia bé carretera enllà. La correcta posada a punt de l’esmorteïment, la consistència de la petjada i un xassís reactiu en bona part dels escenaris, generen la sensació de control ideal per viatjar en família. La resposta global d’aquest cotxe en 4ª y 5ª velocitat el converteixen en un bon rodador. La 6ª està pensada per desfogar la mecànica en trajectes quilomètrics. S’agraeix el tacte ferm que presenta el pedal de fre i l’energia que demostra l’equipament quan exercim una pitjada de relativa emergència. Molt lloable, també la transmissió que hereta del Civic, ajustada per a l’ocasió, amb una palanca curtíssima i menys recorregut entre marxes.

 

Serà difícil, doncs, trobar en el mercat un altre compacte amb cara de SUV, amb aquestes dimensions i polivalència, tan agradable de dur. Si es posicionés una mica més ben en preu… 

 

A favor

* Habitacle ergonòmic i de referència en espai

* Maleter capaç

*Aspecte modern amb línia de cupè

 

En contra

*Aerodinàmica, motor i rodadura es deixen notar massa.

*Sense opció 4×4

*Preu, sense promocions de la marca

 

FITXA TÈCNICA :

Motor: Davanter i-DTEC 1.597 c.c. 120 CV gasòil.

Tracció: Davantera 

Canvi:  Manual 6 vel. 

Frens: Discs/tambor 

Peso: 1.324 Kg.

Vel. màx : 192  Km/h

Accel  0 a 100 Km/h: 10  segons. 

Consum mitjà: 4,3 litres 

Emisions CO2 : 104 g/km

 

PREU:  25.150 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa