Molt més versàtil i dinàmic en conducció, la quarta generació del CR-V arriba amb un equipament tecnològic fins ara mai vist en el segment. És més esportiu i segur que l’anterior però menys capaç quan abandona l’asfalt. Es pot demanar amb canvi automàtic i tracció al davant o integral

Estèticament recorda força el model anterior. Congela mesures però guanya en confort i originalitat. Millora el coeficient aerodinàmic gràcies a una silueta més dolça aconseguida amb una major inclinació del vidre frontal. Rebaixa el centre de gravetat i guanya presència en fer servir llums diürnes amb tecnologia led i acabats cromats al morro.

El nou CR-V presenta una configuració més familiar, amb portes grans que s’obren quasi noranta graus i para-cocs, graella davantera i llantes d’aliatge de nova factura. L’habitacle resulta més funcional i compta amb més forats per a deixar-hi els petits objectes de butxaca. Competència directe del BMW X3, el Volvo XC60 o l’Audi Q5, ha rebaixat el tamany dels panells de les portes i s’han col•locat els seients un pèl més avall per a proporcionar una major sensació d’amplitud interior. La banqueta del darrera baixa 38 mm. i els seus respatllers es poden plegar molt fàcilment en una proporció 40/60 per incrementar la reserva d’espai al maleter. Aquest compartiment guanya 65 litres. Reserva 589 en condicions normals però es converteix en un gran contenidor de 1669 litres si pleguem tots els respatllers. L’absència de túnel de transmissió i un terra ben arranat, permeten un magnífic aprofitament. L’obertura de la porta es fa en sentit vertical i el mecanisme es pot motoritzar opcionalment. L’aposta afavoreix les operacions de càrrega i et protegeix quan la meteorologia és adversa. El CR-V fa temps que va perdre la roda de recanvi que duia penjada a l’exterior per confiar en kit d’emergència que el millor serà no haver de fer servir mai.

L’habitacle té l’aire familiar de la resta de l’oferta nipona. Panells i entapissats són inèdits i el davantal queda més baix per millorar la visibilitat. La palanca del canvi continua situada a dalt, molt a prop del conductor i la del fre de mà es minimitza. Així, el conductor només ha de desplaçar la mà cap a la dreta quan vol seleccionar una altra relació. El pas d’una marxa a una altra es produeix amb molta suavitat i el grau de refinament aconseguit és notable. Globalment tot es veu de qualitat Els passatgers del darrera tenen prou espai malgrat que la distància lliure entre el terra i el sostre s’ha reduït per millorar el coeficient de penetració del cotxe . La posició davant del volant és realment bona. Infinitat de reglatges permeten trobar l’angle ideal. L’únic que no ens acaba de fer el pes en l’acabat superior són els seients de pell que, a parer nostre, no acaben de recollir prou bé el cos quan afrontem revolts pronunciats en itineraris virats i no poden contenir un cert lliscament del cos.

L’equipament inclou climatitzador, ABS, EBD i assistència de frenada d’emergència. El llistat queda nodrit també amb el control d’estabilitat VSA, els fars de xenó direccionals o la pantalla que reprodueix en imatges l’escenari que queda a la part posterior del cotxe quan engranem la marxa endarrere. Però el nou CR-V no es conforma només amb això i, opcionalment en funció de les versions pot incorporar el sistema de creuer adaptatiu i el CMBS. El primer s’ocupa de mantenir la velocitat prefixada en funció de la que porti el vehicle del davant i de la distància de seguretat estipulada. L’altre mecanismes detecta quan ens apropem perillosament al vehícle que ens precedeix i avisa el conductor amb un senyal acústic. Si no reaccionem, el dispositiu tensa els cinturons de seguretat amb força i frena suaument per mitigar un eventual impacte. Per gestionar tots aquests elements, a més d’una pila de xips i la millor sapiència dels tècnic japonesos, el CR-V munta un avançat radar de lectura en el frontal del cotxe. L’equip de so inclou presa USB

L’oferta mecànica permet escollir entre el conegut motor de gasolina de dos litres i-VTEC de 155 CV i el 2.2 dièsel iDTEC de 150 fabricat íntegrament en alumini, amb cadena de distribució sense manteniment, turbocompressor i injecció directa. Els dos ginys han estat revisats per reduir consums i emissions. Incorporen el sistema EcoAssist que, a partir d’un botó que queda a l’esquerra del volant, permet reduir la sensibilitat del sistema de climatització i minimitzar l’empenta de l’accelerador per obtenir una conducció més relaxada i gastar menys. Les versions manuals duen també el sistema Stop/Stra de parada i engegada automàtic.

A nosaltres ens ha sorprès el bon treball realitzat en l’apartat d’insonorització. La mecànica difícilment es deixa sentir en ruta per molta exigència que demanem des del pedal del peu dret. Fa l’efecte que l’auto va prou desfogat i en això una part del mèrit és de la relació d’un canvi que, en versió manual, és de sis velocitats i porta una última relació molt operativa a l’hora d’afrontar desplaçaments en autopista. Els frens són de disc a les quatre rodes, l’autonomia és correcte i les xifres de consum, ajustades.

Les suspensions del nou CR-V guanyen en recorregut i la rebaixa del centre de gravetat col•labora a què no hi hagi gronxaments pertorbadors. La versió amb tracció total es comporta com un tracció davantera en condicions normals. Els dos eixos es connecten automàticament quan l’auto detecta una pèrdua de motricitat. El conductor no intervé en el procés. No hi ha reductora ni bloquejador de diferencial i la protecció dels baixos és quasi testimonial. Per això i pel tipus de gomes que calça, el seu ús fora de l’asfalt és més aviat limitat. Pràcticament útil només per transitar sobre pistes forestals poc castigades o paviments moderadament enfangats, nevats o glaçats.

A favor :
* Qualitat del producte per sobre la mitjana
* Motor dièsel prestacional però econòmic
* Preu d’algunes opcions

En contra:
*Roda de recanvi d’emergència
*Banqueta posterior fixe
*Absència de protecció de baixos

FITXA TÈCNICA : Motor : Davanter. 4 cilin. en línia; 2.204 cc. 150 CV dièsel Tracció: Total automàtica Canvi : Manual 6 vel. Frens: Discs/discs Pes: 2.160 Kg Prestacions : Vel. màx : 187 Km/h ; Accel. 0 a 100 Km/h : 10,3 s. Consum mitjà : 6,5 l.

PREU : 37.100 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa