Continuïsme estètic i mesures congelades. El CR-V ha tingut sempre una bona acollida i els d’Honda no han volgut arriscar. La versió d’accès a la gamma, doncs, no calía que modifiqués massa rès per fora. L’auto, això sí, millora el coeficient aerodinàmic gràcies a una silueta més dolça, rebaixa el centre de gravetat i guanya presència en fer servir llums diurnes amb tecnologia led. Segueix presentant un frontal prominent i fosc que lliga bé amb les defenses, els baixos i els passos de roda. També sedueix la cua a partir del pilar posterior i el reblatge de les òptiques, situades a dalt de tot per afavorir la visibilitat dels que ens segueixen. Els retrovisors són generosos també (i això pot provocar-nos algun brugit aerodinàmic quan circulem per autopista) a l’igual que les llandes de 18 polzades que munta el nivell d’acabat superior.

El nou CR-V 1.6 presenta una configuració familiar on compten les portes grans a l’hora de primar l’accès i l’habitacle resulta més funcional. Hi trobem força forats per a depositar els petits objectes de butxaca i els indicadors –grans- son de lectura fàcil. Els pannells de les portes han rebaixat tamany i s’han col.locat els seients un pèl més avall per a proporcionar una major sensació d’amplitut interior. La banqueta del darrera baixa 38 mm. i els seus respatllers es poden plegar en una proporción 40/60 per incrementar la reserva d’espai al maleter, amb una simple maniobra. El compartiment guanya 65 litres. En reserva 589 en condicions normals però pot convertir-se en un immens contenidor de 1669 litres si plegem tots els respatllers. L’absència de túnel de transmissió i un terra ben arranat, permeten un magnífic aprofitament. L’obertura de la porta es fa en sentit vertical i el mecanisme es pot motoritzar opcionalment. L’aposta afavoreix les operacions de càrrega i et protegeix quan la meteorologia és adversa. El CR-V fa temps que va perdre la roda de recanvi que duia penjada a l’exterior per confiar en kit d’emergència que més val no haver de fer servir mai.

A l’interior pannells i entapissats són inèdits. El devantal queda un pèl més avall i el vidre comença abans. Aquesta reorganització interna no afecta pas la visibilitat i a canvi, proporciona una major sensació d’espai. La palanca del canvi continúa situada a dalt, molt aprop del conductor i la del fré de mà es minimitza. En això també el confort està garantit. El plena ruta el pas d’una marxa a una altra es produeix amb molta suavitat i el grau de refinament aconseguit és lloable. En conjunt tot es veu de qualitat i els passatgers del darrera poden fer lliscar els seus seients longitudinalment fins a 15 cm. si han de menester més espai per a les cames. Els reglatges permeten trobar l’angle ideal pel conductor i assaborir l’1.6 i-DTEC que també porta el Civic. El motor, 47 kg més lleuger, li estalvia pes i això ha fet possible rebaixar la tara final del cotxe i reajustar xasís i suspensions. Bloc i culata són d’alumini i els pistons més lleugers. La nova mecànica redueix un 40 % dels fregadissos i això es nota en l’eficència i la immediatesa de la resposta. El motor genera 120 CV de potència que comencen a notar-se a partir de les 2.000 voltes amb unes mitjanes de consum prou envejables. Declara 4,5 litres als 100 (1 litre menys que el 2.2 i-DTEC) i manté el CO2 en els 119 g/km, cosa que li eslvia haver de pagar l’impost de matriculació. Un botó ECON Mode situat a l’esquerra del volant (regulable en alçada i profunditat) permet incidir en la despesa de carburant limitant el funcionament de l’aire condicionat i avisant, a través de l’ordinador, del moment òptim per canviar de marxa.

L’equipament inclou climatitzador, ABS, EBD i assistència de frenada d’emergència. El llistat queda ben nodrit amb el control d’estabilitat VSA, els fars de xenó direccionals o la pantalla de TV que reprodueix l’escenari que queda a la part posterior del cotxe quan engranem la marxa endarrera. Però el nou CR-V no es conforma només amb això i incorpora roda de recanvi normal de sèrie i, opcionalment, sistema de creuer adaptatiu que s’ocupa de mantenir la velocitat prefixada en funció de la que porti el vehicle del davant i de la distància de seguretat estipulada. La geometría de les suspensions eviten els gronxaments pertorbadors de la carrosseria en els revolts tota vegada que preserven el confort de marxa.

Amb aquesta arquitectura obtenim una sensació general de franca noblesa i rendiment. No sobra potència i és difícil trobar-la a faltar. En els règims més modestos és on es troba més còmode i és inútil estirar la mecànica per sobre del llindar establert pel fabricant. Munta una caixa de canvis de sis relacions però molt ben esglaonada que permet preservar el dinamisme fins i tot en les marxes més llargues. La direcció marca la trajectòria amb fidelitat mil.limètrica i facilita molt la feina en els estacionaments.

A favor:
– Qualitat general per sobre la mitjana
– Motor dièsel de baix consum
– Habitabilitat i confort

En contra:

– Absència de tracció total
– No hi ha versió amb canvi automàtic
– Sense protecció de baixos

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter. 4 cilin. en línia; 2.204 cc. Injecc. Direc. Turbo 120 CV dièsel
Tracció: Davantera
Canvi: Manual 6 vel.
Frens: Discs/discs
Pes: 1.541 Kg
Vel. màx: 182 Km/h
Accel. 0 a 100 Km/h: 11,2 s.
Consum mitjà: 4,5 l.

PREU: 24.400 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari