Món Esport
Ford Transit Connect: A escala global
  • CA

Ford reorganitza la seva oferta de comercials lleugers aprofitant el cognom del seu furgó més gran i veterà, el Transit. A partir d’aquesta nomenclatura l’oferta mira de satisfer les necessitats dels professionals amb l’acabat Courier o el testat Connect, de dimensions superiors i completament diferent a l’anterior generació. Compta amb una porta lateral corredissa de grans dimensions i s’ofereix en dues longituds (L1 i L2). La batalla d’accés fa 4,42 m. de llargada. L’altre, 4,82 m. Competència del Berlingo de Citroën, del Renault Kangoo o el Fiat Doblò, declara una capacitat de càrrega de l’ordre dels 625 kg, ampliables fins als 825 kg si optem per la versió llarga.

Estèticament, còpia els patrons de disseny iniciats amb els turismes de la marca. Es perfila a partir de línies molt arrodonides i vistoses que li’n milloren la qualitat visual. Morro, graella i fars ens resulten familiars. Audaç en formes, contemporània en disseny i amb un aspecte més compacte, disposa d’un interior generosíssim. La inclinació subtil del vidre i l’enlairament dels grups òptics fan que el conjunt millori aerodinàmicament. A la cabina, ergonomia i confort s’acosten molt a l’estàndard dels turismes contemporanis amb una posada en escena molt funcional. L’habitacle està ple de compartiments per a l’emmagatzematge de petits objectes i els seients de la dreta del conductor és una doble banqueta -d’una plaça i mitja- amb el respatller partit. Plegant-lo, tindrem una pràctica taula i per sota, un cofre de considerables dimensions amb sortides USB i una presa auxiliar on connectar tot tipus de dispositius electrònics. El quadre de comandament ens recorda molt i molt algun dels darrers turismes de la marca. El volant es regula en alçada i profunditat i els reglatges permeten trobar aviat una òptima posició. La qualitat general persegueix l’excel·lència, els acabats són bons i la insonorització està ben aconseguida. Posats a criticar direm que, al primer cop d’ull, ens sobra una part de la botoneria tot i que els seu maneig resulta intuïtiu. La darrera novetat l’hem de buscar a la part dreta on la xapa que separa la cabina de la caixa té una porteta que segur que serà apreciada pels professional que han de traslladar objectes extraordinariamente llargs, com ara terres enrotllables, fustes o bigues. Pensada com una eficaç eina de treball, amb la màxima versatilitat i funcionalitat d’ús, la versió Van és la més gran i capaç del segment. Reserva al darrera una àmplia superficie de càrrega amb un terra de material plàstic molt sofert i fàcil de netejar per transportar de 625 a 1.000 quilos.

L’oferta mecànica s’estructura a partir del conegut turbodièsel Duratorq 1.6 TDCI amb canvi manual de sis marxes, que s’ofereix en tres nivells de potència: 75, 95 i 115 CV. Però també hi ha la possibilitat d’optar pels motors Ecoboost de gasolina. A l’accés hi ha la versió de tres cilindres turbo d’un litre de cubicatge i 100 CV de potència i, després l’1.6 Ecoboost de 150 CV associat a una caixa automàtica de 6 relacions.

Ens ha agradat especialment el sistema d’il·luminació interior de baix consum que fa servir díodes i els punts de fixació de càrrega en els laterals de la carrosseria, que són de sèrie, i que a l’altura de la cintura i en la posterior permeten subjectar la càrrega de forma precisa o muntar prestatgeries i calaixos. Equipa la darrera tecnologia en matèria d’equips d’ajuda a la conducció i comunicació i é la primera furgoneta del seu segment a oferir l’Active City Stop (frenada urbana d’emergència) per evitar encalçaments i el sistema SYNC de connectivitat “in-car” que actives amb la veu i que dispara l’avís d’assistència en cas d’emergència. El fabricant assegura haver millorat el sistema de tancament per comandament a distància amb dos canals per control remot, que el client pot personalitzar-se a voluntat. I també compta i amb una protecció afegida que impedeix la manipulació o destrucció dels panys amb trepants o cisells. El manteniment és un altre dels seus punts forts perquè exigeix canvis d’oli només cada 30.000 km.

A favor:
-Estètica i aerodinàmica.
-Ventall de mecàniques eficients
-Confort de marxa i equipament tecnològic

En contra:
-Mesures considerables
-Botoneria excessiva
-Tercera plaça compromesa a la cabina

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter transversal. Dièsel Duratorq 4 cilin. en línia.Turbo i Intercooler 1753 c.c .95 CV amb filtre de partícules.
Tracció: Davantera
Canvi: Manual 6 vel.
Frens: Discs/discs
Vel. màx:165 Km/h
Accel 0 a 100 Km/h: 13,8s.
Consum mitjà: 5,9 litres

PREU: 19.400 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa