Les estadístiques que publiquen les marques en relació a les vendes son reveladores. Els compactes ocupen la segona posició del pastis de les vendes anuals, amb permís dels SUV. La clientel·la que els demanda reconeix que els busca Els que acaben per la bona relació que tenen entre mesures exteriors i habitabilitat, perquè acaben esdevenint versàtils en tenir carrosseries de cinc portes amb bona accessibilitat al maleter i perquè – en general- acostumen a comptar amb un equipament a l’última. La darrera generació del Focus de Ford concentra tots aquests al·licients i hi afegeix una molt bona sensació de qualitat general. La quarta, modernitzant subtilment els trets que van caracteritzar el model anterior, hi afegeixen un bon ventall de tecnologia aplicada i un equipament de seguretat a l’última. 

Competidor directe del Kia Ceed, el Seat Leon o el Renault Megane, manté pràcticament invariables les dimensions. La nova plataforma C2 sobre la qual se sustenta només fa créixer 5 cm. la batalla final per proporcionar-li més rigidesa torsional. Llueix aerodinàmica de sedan amb un frontal presidit per un engraellat dimensionat i òptiques allargassades. Per atribuir-li una major personalitat. Munta portes grans en benefici de l’accessibilitat i, opcionalment, llandes de fins a 18 polzades. Observat de costat, es veu com retrassa el pilar A per a definir una carrosseria més musculosa. Amb espatlles  redimensionades i uns vidres foscos tintats que recorden força els del nou Mazda 3. 

Les òptiques posterior arriben partides. L’elecció permet engrandir la porta que dona d’accés a un maleter i rebaixar-li el llindar. El compartiment  incrementa 12 litres la seva capacitat fins arribar als 375 litres perfectament homologable a la mitjana del segment. Presenta un terra modular per repartir la càrrega en funció de les necessitats i respatllers plegables asimètricament. L’habitacle també aconsegueix arranar un xic més el túnel de transmissió per afavorir la llibertat de moviments del passatger central, al darrera. Incrementa 6 centímetres l’amplada convertir-lo en un dels millors models de la categoria. El panell de comandaments millora el disseny tot i fer servir rellotges analògics. Una mena de tablet centrada exerceix de pantalla multifunció. Queda a prop de la mà i la vista i contribueix a simplificar la botoneria. Els seients son més aviat tous però prou envolcallants. Hi ha força espais per a deixar els objectes de butxaca però la guantera hauria de millorar. Compta amb sistema de càrrega inductiva pel mòbil i connector USB; control de creuer, identificació de senyals, advertència de tràfic creuat i  llums lead adaptatius. 

La versió que hem testat duu un revolucionari motor de gasolina EcoBoost de tres cilindres. Un giny d’un litre de capacitat lleuger com una ploma que, no obstant això,  proporciona un bon rendiment. Afinadíssim a nivell mecànic, munta un giny inèdit a partir de la culata. Té la particularitat que pot desconnectar un cilindre a baixa càrrega, quan la demanada d’energia és més feble. Alterna contínuament els cicles d’encesa de forma pràcticament imperceptible per aconseguir, tot i la seva continguda cilindrada, una alegria inusual des de molt poques voltes. recupera bé amb marxes llargues però incrementa la resposta a partir de les 2.000 rpm. La insonorització del conjunt és bona. Per sobre dels 120 km/h avança sense acusar gaire fressa aerodinàmica.  El segellat i aerodinàmica dels baixos, el carenat de la zona del túnel de transmissió i l’afegit d’una suspensió específica al darrera fan que el conjunt estalvïi més de 50 quilos, convertint-se en un dels cotxes amb millor relació pes/potència. La nova arquitectura sobre la què se sustenta fa servir una escuma injectada al darrera que, lluny d’esdevenir un llast, incrementa un la rigidesa del conjunt sense malmetre la capacitat interior. Amb aquest organigrama tècnic s’ha aconseguit definir una posició davant del volant tan bona com els acabats. Es disposa de prou reglatges i la combinació de teixits i motllures fa que l’ambientació interior guany enters. 

El cotxe proporciona unes bones sensacions en ruta. La qualitat de l’esmorteïment és de nota. L‘eix motriu aporta precisió en el guiatge i transmet informació fiable. L’equipament de frens es manté a l’alçada. És igualment d’efectiu i fa l’efecte que incombustible.  

El Focus Ecooboost que hem dut incorpora nombrosos assistents de seguretat. Destaca el control de creuer adaptatiu, que ara adopta la funció Stop & Go, per aturar i arrencar automàticament el cotxe quan hi ha trànsit intermitent. Ens ha agradat també el sistema reconeixement de senyals,que permet adaptar la velocitat en funció dels indicadors verticals. També disposa de mecanisme d’alerta de manteniment de carril, sistema d’il·luminació adaptativa al davant amb càmera de seguiment a 65 metres per ajustar la intensitat i feix dels fars i obtenir  la màxima visibilitat abans d’arribar a una cruïlla, rotonda o revolt. Duu també un assistent de precol·lisió, un altre de post-col·lisió, reforç en cas d’haver d’afrontar una maniobra evasiva i un curiosíssim sistema d’alerta per evitar de circular en direcció contrària. No podien faltar la càmera de visió posterior, ni el detector de vianants o ciclistes. A nivell de servei també pot dur una versió revisada de l’assistent d’estacionament actiu capaç d’executar la maniobra d’apartament en perpendicular o en línia, indistintament i en només 1,1 metres. Funciona prement un simple un botó i sense necessitat de tocar el volant, el pedal del fre ni l’accelerador. 

 

FITXA TÈCNICA  

Motor: EcoBoost de 999 cc. 3 en línia. Inj. Direc. amb turbo 125 CV . Gasolina 

Canvi:  Manual de 6 vel. 

Tracció:  Davantera

Suspensió: McPherson helicoidal  i Paral.lelogram deformable amb estabilitzadores

Pes: 1.309 kg

Vel. Màxima:  190 km/h

Acceleració 0-100 km/h:  9,7 seg.

Consum mitjà: 5,8 l/100 km

Emissions CO2: 108 g/km – Euro 6

Preu: 27.100 euros



Nou comentari