La casa va anunciar el seu llençament advertint que treuria el primer utilitari esportiu amb motor de tres cilindres de la gamma Fiesta. I escèptis a banda, ara ja podem dir que l’ST contemporani revalida el títol d’utilitari de referència en dinamisme. Manté la potencia de la versió anterior però, ara, els 200 CV anunciats provenen d’un sofisticat motor 1.5 Ecoboost de 3 cilindres que jubila l’anterior 1.6 Ecoboost de 4. Fabricat íntegrament en alumini, tècnicament, és una obra d’enginyeria. Combina la injecció directa amb la indirecta, porta distribució variable i és capaç de desconnectar cilindres, en episodis de baixa demanda de potencia.  A la pràctica, talla el subministrament de gasolina i para les vàlvules del primer cilindre. El procés s’activa en 14 milèssimes de segon i resulta imperceptible. El giny d’aquest excels Fiesta respón sempre amb immediatesa a la demanda del peu dret. Empeny sense embuts, amb perseverancia. Emetent un fressa subtil que arriba a incitar de tant bé com zona. És d’aquelles remorositats que surten de dins. Una música celestial que penetra i convida a estirar les marxes. També disposa d’una funció overboost (de sobreaspiració transitòria) que puja la potència màxima durant uns segons, cada cop que canviem de marxa. La maniobra resulta suficient per a no quedar-se mai despenjat en acceleracions i recuperacions. S’estira sense immutar-se per sobre les 6.700 rpm. I és un dels que millor encarnen el concepte GTi autèntic. Un auto de prestacions destacables que, per sobre de tot, proporciona satisfacció en l’apartat dinàmici. Declara un parell màxim de 290 Nm entre les 1.600 i les 4.000 RPM. munta una caixa de canvis manual de 6 velocitats i. opcionalment, un diferencial autoblocant mecànic de la casa Quaife que actúa sobre l’eix davanter per millorar-ne la capacitat motriu. Força efectiu, on més és nota és en la direcció, proporcionant un pas per revolt veritablement meteòric.

 

Es posa en marxa per mitjà d’un botó, com passa en els autos de competició i comença a empènyer a partir de les 3.000 voltes. Es posa a 100 km. en menys de 7 segons, declara puntes per sobre dels 210 Km/h. i permet que li’n modifiquis el caràcter amb  tres modes de conducció seleccionables: normal, esportiu o circuit. Cadascún d’ells adapta la resposta mecánica, la direcció i l’acústica de l’escapament. També canvia els paràmetres del control d’estabilitat. A nosaltres ens han agradat especialment el treball realitzat sobre els reglatges dels esmorteïdors, que incorporen barra estabilitzadora a l’eix posterior i rebaixen l’alçada del xasís 15 mm. en relació al terra. Com tampoc podía ésser de una altra manera, duu una direcció dura, precisa i directa, amb només dues voltes entre topalls.  Els reglatges rígits afavoreixen que una de les rodes posteriors pugui perdre momentàniament contacte amb el terra, per exemple, a l’hora d’afrontar una rampa pronunciada de pàrquing o traçant un interior pronunciat. Munta frens de 278 mm de diámetro amb discs ventilats, al davant, i discs massissos de 253 mm. al darrera, convertint-se així en l’únic Fiesta amb aquest equipament.

 

La unitat de cinc portes pintada en l’exclusiu color “Silver Fox” que hem tingut ocasió de testar duia rodes d’aliatge amb disseny específic de turbina; pneumàtics de 18 polzades i perfil baix, pinces de fre sobredimensionades, espòiler inferior específic amb els antiboires integrats, difussor superior al darrera i doble sortida d’escapament.

 

L’interior manté la tònica i es pràcticament idèntic al de qualsevol altre Fiesta de la gamma Combina la polivalència amb la sobrietat en una posada en escena on no hi falten uns seients signats per Recaro, prodigiosos en subjecció i acabats. Porta volant de pell, pedalier d’alumini i entapissat doble d’Alcantara i pell. No hi hem detectat llacunes ergonòmiques i defectes en la manipulació dels elements però trobem a faltar entre els indicadors d’agulles vermelles un que ens indiqui la temperatura i la pressió de l’oli!

 

El maleter queda situat a una bona alçada a l’hora de manipular l’equipatge i és prou ampli. En línia amb els dels seus competidors. El terra podria haver estat més plà però  pot ampliar-se plegant els respatllers posteriors. I fins i tot en termes de consum l’ST enamora! Amb aquest cotxe no és pas impossible preservar mitjanes a cavall entre els 7 i els 8 litres/100 km. si practiquem una conducció relaxada. Xifra que podem  arribar quasi a doblar si ens entestem a testar permanentment totes les possibilitats del cotxe.

 

La dotació de sèrie incorpora aire condicionat amb sistema de control automàtic de temperatura; airbag pels genolls del conductor, ordenador de viatge, lleva-vidres elèctrics o el sistema EasyFuel, que estalvía el tradicional tap de combustible i impedeix que ens equivoquem de mànega al repostar.  El cotxe també es pot demanar amb carrosseria de tres portes.

 

 

A favor:

*Estètica llaminera

*Comportament en itineraris virats

*Eficiència dinàmica i consums ajustats

En contra:

*Roda de recanvi tipus galeta

*Confort interior en paviments deteriorats

*Plaça central posterior testimonial

 

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter transversal. Ecoboost 3 cilin. 1.496 c.c. 200 CV Gasolina

Tracció: Davantera

Canvi: manual 6 vel.

Frens: Discs vent./discs massís  

Vel. Màx: 210 Km/h

Accel. 0 a 100 Km/h : 6,5 s.

Consum mitjà: 6,3 litres  

PREU:  25.545 euros



Nou comentari