El B-Max amplia l’oferta de monovolums de Ford. Per tamany, se sitúa a mig camí entre el Fiesta i el Focus i per sota dels populars C-Max, S-Max i Galaxy que té en nòmina la marca. Destaca per concepció i per les solucions pràctiques que adopta per incrementar-ne la versatilitat, especialment quan estacionem en bateria.

Estèticament presenta una línia clarament dinàmica. Molt semblant a la del prototip Iosis Max que Ford va donar a conèixer el 2009 i força atractiva gràcies als trets fluids que han imposat les darreres realitzacions de la casa de l’oval blau. La silueta del B-Max afavoreix la presència d’una notable superfície de vidre que, al seu torn, proporciona una excel•lent lluminositat interior. Però és en el frontal (amb sistema de leds diürns) i en les portes laterals on hi descobrim l’ADN de la seva personalitat. Combina subtilment estil, flexibilitat i sentit pràctic. Està ben acabat, proporciona una conducció agradable i presenta unes mesures estratègiques. Fa 11cm. més que un Fiesta i és 28 cm. més curt que el Focus. Rivalitza, per tant, amb models com ara el C3 Picasso de Citroën, l’Opel Meriva o l’Skoda Roomstar però es diferencia d’ells per l’innovador sistema d’accés a l’habitacle que fa servir portes corredisses prescindint del pilar central, cosa que obliga a desplaçar l’ancoratge dels cinturons davanters cap els seient. Aquesta solució facilita molt l’entrada i sortida de passatgers o càrrega perquè la superfície d’obertura amb les dues portes d’un mateix costat obertes fa metre i mig, pràcticament el doble del que ofereixen les portes convencionals. El sistema l’agrairan especialment els que viatgin amb mainada, gent gran o carregats de paquets. Fins i tot si són llargs, ja que el seient del copilot pot plegar-se deixant una superfície de 2,35 metres de llargària si abatem també els respatllers dels seients posteriors en una maniobra senzilla que es fa amb una sola mà. Exprement la modularitat interior del cotxe d’aquesta manera obtindrem una superfície completament plana de fins 1380 litres de capacitat. La configuració normal del maleter reserva 304 litres, comptant el doble fons que hi ha en aquest compartiment.

Les dues butaques del davant van situades en una alçada ideal però poden resultar estretes per a persones una mica corpulentes. Al darrera n’hi ha tres però el del mig pot comprometre el confort en un llarg viatge si pretenem acomodar-hi només adults. Ens ha sorprès, en canvi, l’espai que hi ha per a les cames i l’alçada disponible respecte del sostre. Hauria de millorar, però, la maniobra de tancament de les portes corredisses quan es fa des l’interior de l’habitacle perquè el tirador queda lluny i l’angle és escàs.

Els materials que trobem a l’habitacle són els habituals a la marca. Ben ajustats, de plàstic brillant i de prou qualitat generen una atmosfera actual, lògica i de manipulació mil•limètrica. Entapissats, posició de conducció i ubicació de palanques reben bona nota. Tot està pensat per fer més fàcil la vida a bord i s’han prodigat els receptacles per a guardar els petits objectes de butxaca. Disposa de connexió pels equips d’àudio externs i una presa de corrent. La nostra unitat de proves duia sostre panoràmic: un element de vidre laminat que fa una feina meritòria quan del que es tracte és d’omplir de llum tot l’habitacle. Aplaudim també el control de velocitat de creuer, el climatizador bizona, el complet equip de sò que porta, el sistema d’obertura a distància del maleter, l’acabat en pell del volant, els automatismes vinculats al sistema d’il•luminació i aixuga-vidres, la càmera de visió posterior per facilitar les maniobres d’estacionament i el sistema d’alerta de pressió dels pneumàtics.

Una anàlisi més detallada del model ens permet afirmar que el Pilar B no és que desaparegui sinó que es desplaça cap els montants interiors de les portes, que han reforçat estructura i ancoratges, per assegurar la resistència en cas d’impacte lateral. De fet el nou model ha rebut els cinc estels en les proves de seguretat Euro NCAP.

En marxa, el nou B-Max destil•la una petjada digna d’un compacte i un guiatge precís tan en ciutat com en carretera oberta. Fa servir la mateixa plataforma del Fiesta i alguns dels seus motors. En gasolina, l’EcoBoost tricilíndric de 1.0 litres amb potències de 100 i 120 CV i el Duratec 1.6 de 105 CV (que és l’únic que porta relació de sis velocitats i també es pot demanar amb caixa automàtica). Els autèntics devoradors de quilòmetres tenen a l’abast un 1.5 TDCi de 75 CV i l’1.6 de 95 CV de resposta més progressiva que proporciona el 90% del seu potencial ja per sota de les 2000 voltes i s’estira ben bé fins a les 3000 r.p.m. Nosaltes hem trobat en l’EcoBoost més potent una correcta relació entre consum i prestacions, provablement pel fet d’equipar un efectiu sistema Star-Stop que acaba per proporcionar-li unes emissions de 114 g/km i uns consums sostinguts per sota dels sis litres. La direcció aquí resulta especialment col•laboradora perquè disposa de l’assistència justa i no emmascara gens la informació del què passa sota les rodes. Les suspensions, més aviat enèrgiques, acaben per reblar el clau perquè eviten que la carrosseria adopti angles d’inclinació incòmodes en els revolts pronunciats o variacions en la trajectòria.

Ford presumeix d’un equipament de sèrie extraordinari que inclou ABS i control de tracció, recolzacaps davanters actius; set airbags i l’Active City Stop: un dispositiu (efectivíssim) que frena automàticament el cotxe quan detecta que hi ha un perill real de xocar amb el de devant, circulant per sota dels 30 Km/h.

A favor :

*Mitjanes de consum ajustades a velocitats legals.
*Habitabilitat interior, modularitat i capacitat de càrrega.
*Confort de conducció i tecnologia aplicada.

En contra:
*Dificultat per tancar portes posteriors desde dins.
*Absència d’una sisena velocitat en els canvis manuals.
*Seients limitats en amplada.

FITXA TÈCNICA:
Motor Davanter transversal. 999 c.c. Turbo 120 CV. gasolina. Tracció davantera Canvi manual 5 vel. Frens Discs vent/discs Vel. màx 189 Km/h Accel 0 a 100 Km/h 11,5 s. Consum mitjà 5,9 litres PREU 19.050 euros.



Nou comentari