El Barça aterra a Nova York a la recerca dels 1.000 milions

El club català segueix fent passes per assolir l'objectiu marcat en les eleccions del 2015.

Un gol de Ronaldinho al més pur estil del Gaúcho, sense mirar la petita porteria instal·lada a la recepció, va donar per inaugurada la nova seu del Barça a Nova York. El club català aterra als Estats Units per la porta gran i ho fa carregat d’il·lusió, expectatives i objectius a curt, mig i llarg termini. A la ment de tots els dirigents i executius ja hi és complir la promesa d’arribar als 1.000 milions d’ingressos l’any 2021, és a dir, durant el darrer any de Josep Maria Bartomeu al capdavant del club, tal i com va assenyalar el candidat a la presidència durant la campanya electoral del juliol del 2015.

 

Nordamèrica era una finestra fins aquest dimarts explorada i a partir d’ara -un cop inaugurada la seu-, oberta de bat a bat. Al Barça se li ha il·luminat un nou món ple de possibilitats que no pretén desprofitar i farà tots els possibles perquè aquesta nova oficina generi la màxima quantitat de diners per seguir ampliant l’apartat d’ingressos cada temporada, utilitzant el potencial que va començar a obtenir, precisament, amb l’arribada de Ronaldinho l’estiu del 2003.

 

El club ha anat de cara i no ha pretès enganyar ningú. “El principal objectiu de l’oficina és, evidentment, el comercial”, va dir Manel Arroyo, vicepresident de màrqueting i comunicació de l’entitat i màxim responsable de supervisar el funcionament del nou espai. En una entrevista concedida al canal oficial del club, Barça TV, Arroyo va explicar els motius de l’aterratge blaugrana a Nova York: “Amèrica és un territori on el màrqueting esportiu és una gran indústria i aquí, a més d’obtenir recursos, segur que aprenem com gestionar més i millor els nostres actius en aquesta àrea.”

 

Obrir una seu als Estats Units facilitarà al Barça les converses, negociacions i signatura de contractes i convenis amb les grans empreses americanes, un pas important per assolir els 1.000 milions en ingressos previstos per abans de la inauguració del Nou Espai Barça, un miler de milions que, en paraules de Bartomeu i Arroyo ara fa un any, “són necessaris per mantenir la competitivitat de l’equip sense que el soci s’hagi de gratar la butxaca”.

 

Expansió de la marca Barça

 

Després de posar en marxa una seu a Hong Kong, l’any 2013, el club barceloní aconsegueix aterrar a Nova York per fer realitat el projecte d’expansió ideat per Manel Arroyo i el seu departament de màrqueting. Els mercats asiàtic i nordamericà són els més atractius i importants del món en el negoci de l’esport, sobretot en els àmbits del creixement de marca a través dels acords comercials. La publicitat del club en aquestes terres, a través de la presència del primer equip de futbol en gires de pretemporada, n’és la primera fase.

 

Dur els millors jugadors del món a la Xina, al Japó, a Corea del Sud o als Estats Units és un primer pas per apropar els colors blaugrana a la gent. Un cop plantada la llavor, el club pretén arrelar al territori, ampliar el front mediàtic de la marca Barça i aconseguir el màxim d’acords possibles per augmentar la facturació temporada rere temporada.

 

La franquícia femenina, una oportunitat comercial

 

El president Josep Maria Bartomeu va admetre públicament, aquest dimarts, que el Barça “vol fer un equip de futbol femení als Estats Units”. No en va donar gaire més detalls, tot i que, en una nota de premsa, el mateix club admet que es vol aprofitar d’una circumstància concreta. Als Estats Units, el futbol femení és més seguit i està més ben valorat que el masculí. Les dones son autèntiques ídols pels amants d’aquest esport i, tant la seva lliga, com l’equip nacional -darrer campió del món- apleguen més espectadors als estadis i davant el televisor que amb l’MLS masculina. És per aquest motiu que, tal i com dicta l’entitat blaugrana, “el FC Barcelona vol aprofitar aquesta circumstància per projectar-se en aquest país”. En paraules de Bartomeu, “volem crear una mena de franquícia que ens ajudi a promocionar el club”. Res més enllà de l’aspecte comercial, monetari, destinat a fer diners.

Nou comentari