Món Esport
Citroën DS3 Cabrio: Concepte mediterrani

El DS3 Cabrio és la variant descapotable d’aquesta gamma. Conserva les mateixes proporcions del model del qual deriva i l’aspecte dinàmic d’aquell.

Manté l’aleta de tauró, les prominents entrades d’aire laterals i els llums diürns amb tecnologia LED. No és un descapotable complet com ara el Mini Cabrio. Es més aviat de l’estil del Fiat 500 C però entra bé pels ulls perquè conserva els trets identitaris que hem explicat i afegeix la possibilitat de poder circular amb el cel de sostre. La lona retràctil que cobreix l’habitacle llisca cap endarrera fins endur-se la luneta posterior. 

L’obertura i tancament són automàtics. La maniobra pot fer-se en marxa sempre que circulem per sota dels 120 Km/h i triga només 17 segons. De l’accionament se n’ocupa un motoret elèctric que posem en marxa mitjançant un botó que reposa al sostre, al costat dels llums de lectura. El montant de les portes es manté i no baixen les finestres per quedar arrenades amb la carrosseria. L’estètica és, doncs, idèntica a la del DS3 convencional. L’únic que varia és la capota que, en tant que element personalitzador, pot demanar-se en colors i decoracions diverses. També canvien els pilots posteriors tipus LED, inèdits pel seu efecte 3D o el tivador del darrera, cromat que serveix per obrir la tapadora de només 20 cm. que substitueix la porta tradicional.

La solució permet que la lona del sostre quedi replegada aquí però en condiciona força l’accessibilitat del maleter de tal manera que, per a poder col·locar-hi segons quins paquets, haurem de plegar els respatllers posteriors i posar-los a través de l’habitacle. El fabricant declara un compartiment de 245 litres (40 menys que el seu germà de gamma) però hem de reconèixer que la boca de càrrega és molt estreta i fa que sembli més petit. Fins a l’extrem de complicar-nos la vida si mai volem enquevir-hi segons quines ombrel.les de platja !

A ple estiu i a cel obert el DS3 Cabrio guanya molts enters. Permet que els passatgers puguin mantenir una conversa sense haver d’aixecar la veu perquè els vidres alçats aïllen prou. I en el llindar frontal, a dalt, s’hi desplega un deflector de malla que desvia una mica el vent i impedeix que entrin insectes a l’habitacle. Quan la meteorologia és adversa, amb la capota col.locada, la rumorositat interior no creix pas de forma desmesurada ni se senten sorolls derivats d’un deficient ensamblatge. Homologat per a quatre passatgers, posició de conducció, comandaments i botoneria són idèntics als del DS3 normal. La nostra unitat de premsa duia els seients Sport entapissats en pell. Subjecten bé però resulten calorosos quan la tempetarura exterior és canicular. L’espai al darrera és el mateix, amb una plaça cental un xic escassa i menys confortable. Poc recomanable per a llargs desplaçaments.

Nosaltres hem testat l’únic motor dièsel disponible: l’1.6 HDi de 92 CV que també munta el Peugeot 208 amb canvi automàtic pilotat de sis relacions. Sense esdevenir prodigiós en consums manté mitjanes prou homologables però falla en reaccions. Porta lleves al volant per poder incidir en l’elecció de la marxa. És el què ens ha semblat més fluix del cotxe. El traspàs resulta massa lent, l’esglaonament hauria de millorar i l’engranatge també. Les maniobres s’eternitzen, per exemple, quan afrontes un avançament i convé avançar-se a la reacció pitjant enèrgicament l’accelerador per poder fer aquiesta maniobra amb absolutes garantíes. Curiosament i mentre que la major part dels cabrio a la venda compten amb un suplement de pes d’un centenar de quilos, el DS3 Cabrio només n’hi afegeix 25 en relació al model completament capotat. Els engineyrs francesos, a més, han aconseguit dotar-lo d’una rigidesa similar a la de la berlina convencional i d’un comportament que preserva l’agilitat del conjunt. No hem percebut cap mena de vibració desagradable en els motants. Equipat amb unes suspensions més aviat fermes les reaccions d’aquest cotxe son pràcticament sempre nobles i el nivell de confort opté una nota alta. Llàstima de la direcció… extremadament assistida i suau no acaba de proporcionar tota la informació necessària i allunya una mica el conductor del què hi ha realment sota les rodes.

L’equipament, en canvi, és de bandera. Aire condicionat, llandes d’alumini de 16 polzades, llums diurns de tipus LED i un original perfumador d’ambient formen part de la dotació de sèrie que també inclou sistema d’àudio MP3, ordinador de viatge, 6 airbags, llunes enfosquides al darrera i limitador de velocitat. El menys plausible és el navegador, lent en immediatesa i poc agraït en la manipulació. Exigeix massa concentració en l’ús i és poc intuitiu.

A favor:

*Sostre practicable a alta velocitat
*Disseny atractiu i sistema Stop&Star
*Qualitat dels acabats i preu

En contra:

*Boca del maleter testimonial
*Tercera plaça al darrera
*Aïllament acústic amb el sostre obert

FITXA TÉCNICA

Motor Davanter. 4 cil. En línia 1560 cc. Tecnologia Common Rail. 92 CV. Gasòil
Canvi: Automàtic pilotat de sis vel.
Direcció: assistida elèctrica
Frens: Discs /tambors ABS
Vel. Màx: 178 Km/h
Consum mitjà: 3,8 litres/100 Km
Preu : 22.090 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa