Sense canvis profunds i després de tres anys de vida comercial, el “restyling” de l’X1 modernitza la proposta. Més elegant i modern, optimitza l’ergonomia interior amb la incorporació de materials més nobles. Però, sobretot, puja esglaons en l’apartat mecànic amb la caixa automàtica Steptrònic de vuit relacions que porta ara per primer cop.

Canvis superficials per posar-se al dia. El frontal del nou X1 guanya superfície i adopta noves línies en forma de “V”. D’aquesta manera, el traçat del capó es perllonga per compartir protagonisme al morro amb el doble engraellat ovoide. Munta unes òptiques noves de doble far rodó. Uns llums que incorporen feix diürn tipus LED. És la picada d’ullet de bona part de la personalitat del cotxe. Els antiboira es reposicionen. S’integren ara en una nova línia transversal que creua la part central. La nova proposta del fabricant alemany estrena i petites variacions a les faldilles. Els miralls exteriors incorporen els intermitents i els indicadors posteriors, allargassats, també són de LED. Les línies horitzontals s’accentuen més a la cua i el tres quarts posterior proporciona una major sensació de qualitat. El nou protector de baixos hi ajuda així com l’extensa paleta de colors disponible i el paquet d’acabats M que, a més del toc esportiu en millora l’aerodinàmica.

Aquesta dèria afinadora s’encomana a l’interior. Les novetats de l’habitacle, per més que subtils, transformen el compartiment en sala de comandaments quasi perfecte. Amb un major grau de versatilitat. El panell queda més orientat al conductor i el conjunt es veu tan ergonòmic com elegant. La sobrietat impera però tot ho trobes allí on ho buscaries i els comandaments presenten un tacte impecable. No hi ha llacunes ni en visibilitat ni en confort i, per les dates en què ens trobem, nosaltres hem agraït l’opció dels seients calefactables.

Els respatllers del darrera es mouen. S’inclinen fins a 31º i es pleguen en una relació 40:20:40. Hi ha deu posicions diferents que, combinades, poden fer passar el maleter de 360 litres fins els 1.350 o bé incrementar el confort del passatge quan es tracta de persones que superen l’alçada mitja. Amb tot, la veritat és que no sobra molt d’espai per a les cames al darrera. L’equipament no te llacunes: arriba amb climatitzador de sèrie, antiboires, sortides d’escapament cromades, volant de pell, ordinador de viatge, tancament centralitzat i equip de so amb CD, connexions AUX-In i cinc altaveus. L’acabat xLine afegeix faldó lateral i llandes d’aliatge de 18 polzades.

La gama de motors ofereix tres propulsors de gasolina i cinc motors dièsel. La versió xDrive20i que hem estat portant proporciona un excel•lent rendiment prestacional i una motricitat envejable. Es tracta d’un quatre cilindres de dos litres de cilindrada amb tecnologia TwinPower Turbo de BMW. Declara 184 CV i un parell-motor de 270 Nm entre 1.250 i 4.500 rpm. Amb aquest giny sota el capó, l’X1 es mou amb lleugeresa ja des dels règims més modestos i s’estira sense mandra fins a la zona alta de compta-revolucions. Competidor directe de l’Audi Q3, el VolvoXC60 i el Mercedes GLK, el nostre protagonista passa 0 a 100 km/h en 7,9 segons i homologa mitjanes de 7,5 litres en part també perquè equipa la tecnologia BMW EfficientDynamics amb Auto Start-Stop (en la versió sDrive28i), sistema elèctric per a l’assistència de la direcció i pneumàtics de baixa resistència a la rodadura.

El capítol motriu ratlla també l’excel•lència. L’xDrive s’ocupa d’enviar permanentment la força a cadascuna de les rodes. Funciona a partir d’un embragatge multidisc que varia l’enviament entre eixos en funció de l’estat del paviment i del lliscament dels pneumàtics. L’X1, però, es pot demanar en 4×2.

A favor:

*Llaminer es estètica i tacte.
*Combina luxe i esportivitat
*Arriba carregat de tecnologia punta

En contra:
*Política d’opcions penalitzadora
*Espai per a les cames dels passatgers posteriors
*Tarifa direrenciadora

FITXA TÈCNICA:

Motor Davanter longitudinal. 2 litres c.c 184 CV. Gasolina. Tracció integral automàtic. Canvi Automàtic-seqüencial de 8 vel. Frens Discs vent/discs vent.
Vel. màx 210 Km/h Accel 0 a 100 Km/h 7,9 s. Consum mitjà 7,5 litres
PREU
39540 euros.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa