BMW Sèrie 4 Cupè: Mimetisme dinàmic

Les versions dièsel de la Sèrie 4 de BMW es converteixen en una de les opcions més lògiques de la gamma esportiva per la bona relació entre prestacions i economia d'ús que ofereixen. L'originalitat de la seva línia pot acabar de perfilar-se amb el paquet esportiu "M" que ofereix el fabricant, de forma opcional.

 

No només tenen un comportament i un preu idèntics, també són pràcticament clavats. El Sèrie 4 Cupè i el 4 Gran Coupé comparteixen trets de disseny. Duen el mateix frontal, amb un capó de grans dimensions, doble graella ovoide, quatre fars rodons i una gran entrada d’aire al faldó davanter. A simple vista, costa distingir-los perquè les dimensions exteriors i l’estampa són força coincidents.  La diferència bàsica la trobem en el nombre de portes i en el fet que, el nostre protagonista, avança 12 mm. més a prop del terra. Les suggerents formes de la silueta del cotxe li han permès desplaçar lleugerament l’habitacle cap endarrere per aportar uns mil·límetres suplementaris al passatge. I encara i així, qui no vulgui conformar-se amb aquesta estampa sempre podrà optar al paquet “M” Sport.que, pagant a banda, incorpora un para-cops específic amb majors entrades d’aire al davant, faldons redimensionats i llandes d’aliatges de 19 polzades. 

L’accés al maleter es fa a través d’una generosa porta d’accionament elèctric que incrementa la polivalència del cotxe a l’hora d’introduir paquets voluminosos o llargs. Reserva 454 litres però aquesta capacitat pot arribar a doblar-se plegant els respatllers del seient posterior 40:20:40.

 

Homologat per a només quatre places, l’espai interior no admet crítica llevat de La forma del sostre, que pot arribar a condicionar el confort dels passatgers del darrera, si passen del metre vuitanta.  Amb acabats de nivell i un equipament de bandera, el 4 Cupè de BMW munta un davantal frontal clarament orientat cap el conductor, que viatja en una posició més baixa. La distribució dels elements és molt racional i intuïtiva i la informació que ens arriba, força completa. L’equipament manté la tònica. Compta amb sensor de pluja i activació automàtica dels llums, servotrònic, climatitzador de doble zona, volant esportiu multifunció folrat en pell, dispositiu de trucada d’emergència en cas d’accident i sistema mans lliures amb connexió USB, com a dotació de sèrie. La llista, però, s’incrementa amb el fars bixenó, el display de gestió Head-Up que habitualment fa servir la marca i un navegador BMW Professional que aporta una part de les informacions a través de la pantalla de 6,5 polzades, que reposa al mig. Aplaudim especialment el controlador iDrive, el sistema Driving Assistant, i la suspensió adaptativa que s’ofereix opcionalment.

 

La mecànica dièsel de la nostra unitat  premsa, de quatre cilindres i 143 CV, podria semblar escassa per a un automòbil d’aquestes característiques. Però tenint present que si situa en el llindar d’accés a la sèrie, sona, corre i s’estira quasi com un benzina. Si haguérem de reivindicar, demanaríem un xic més d’empenta en les recuperacions per bé que arriba a sorprendre quan els testeges en acceleració i frenada. Munta una caixa automàtica de 8 relacions que funciona com un rellotge suïs preservant els consums, amb mitjanes que difícilment depassen els 6 litres/100 Km. En mode Eco Pro i practicant una conducció eficient, les xifres fins i tot poden millorar-se.

 

A la pràctica, disposem d’una direcció suau, precisa i prou directa que proporciona un guiatge precís fins i tot a l’entorn urbà. L’afinament del xassís i la duresa de la geometria de les suspensions li’n donen aquell toc d’esportivitat que tant valoraran els incondicionals de BMW.  No és un cotxe barat però proporciona molta satisfacció en el dia a dia. Això sí, optar pel disseny elegant i esportiu d’aquest cupè costa de mitjana al voltant de 7.000 euros més que fer-ho per una berlina com el BMW Sèrie 3.

 

A favor

– Accés places posteriors.

– Comportament i consums.

– Estètica general i presentació.

 

En contra :

– Recuperacions millorables

– Homologat només per a 4 passatgers.

– Preu en relació al Sèrie 3.

 

Fitxa Tècnica

Motor  : 4 cili. en línia   1.995 cc. Injecció directa, turbo, geometria variable i intercooler 184 CV

Canvi :  Automàtic 8 vel.

Tracció  : posterior

Velocitat Màxima : 229 km / h

Acceleració 0-100 Km / h : 7,5 seg.

Consums mitjà  : 5,8 l / 100 km

Emissions CO2 :127 g / km

 

PREU: 47.501 euros

Nou comentari