La primera llambregada deixa clar l’origen. Les formes de la seva silueta i els trets de la graella destil·len aire de marca. Él repartiment de nervis i el disseny de les òptiques resulten reveladores. El Sèrie 2 Active Tourer no enganya! És un BMW genuí presentat en un envolcall renovat. Articulat a partir d’una nova plataforma modular cosina-germana de la del Mini contemporani i amb tracció al davant. Que ningú s’esquinci les vestidures, però perquè el mercat dicta sentència i la darrera proposta dels alemanys permet estalviar-se el túnel de transmissió que porten tradicionalment els cotxes de propulsió posterior afavorint, de pas, l’habitabilitat del cotxe. A partir d’aquest punt de sortida la marca bavaresa estreny encara més el rínxol i presenta, per primera vegada també, un cotxe amb motor transversal i mecànica de tres cilindres.

L’identificarem pels fars i un morro pronunciat que cau amb subtilesa. Pel para-xocs i els nervis que recorren el lateral de la carrosseria amb trets sinuosos, acompassadament corbats. I també per la cua on es repeteix la fòrmula d’òptiques grans i porta recta reblada per un petit aleró. L’estampa, de qualitat, presenta unes proporcions similars a les del Sèrie 1. És més curt però igual d’ample. Amb més espai respecte del sostre, un habitacle molt ben aprofitat i gairebé 100 litres més de maleter. La banqueta posterior es pot moure fins a 13 cm. per configurar l’interior en funció de si es prima la càrrega o el passatge. El respatller, plegable 40/20/40, s’inclina i el compartiment per a les maletes duu doble safata per poder amagar el kit de reparació de punxades i algún altre objecte de mà. L’auto arriba de sèrie amb sistema d’accionament elèctric per poder dipositar les bosses sense haver de deixar-les al terra. Amb el centímete a la mà (fa 4,34 per 1,80 i 1,56 d’alçada) es converteix en competidor directe de models com l’Opel Meriva, el Golf Sportsvan o el Mercedes Classe B però amb una distància entre eixos de 2.67 m. i una estampa francament atractiva. Tant, que la marca pretén que tres de cada quatre compradors d’aquest model estrenin per primer cop un BMW.

L’interior presenta un davantal tallat amb el patró habitual: acabats premium i exquisita ergonomia. La visibilitat és bona, la lluminositat superior i el confort de marxa de nivell. El sistema bizona del climatitzador s’ha redistribuït i el comandament d’alumini de la part baixa de la cònsola també es nou. Serveix per a seleccionar tres modes diferents de conducció. L’oferta en accessoris inclou tota mena de tauletes, penjadors, portavestits i pantalles de vídeo pels respatllers i fins i tot un enginyós portabiclites de disseny propi que queda dissimulat quan no es fa servir. L’equipament inclou coixins de seguretat de cortina, sensors de pluja i encesa automàtica de llums i aixuga-vidres, control d’estabilitat i connector USB a més dels sistemes propis de BMW ConnectedDrive, entre els quals l’avisador contra obstacles, que funciona a velocitats d’entre 10 i 60 km / h o el control de creuer actiu Stop and Go, que funciona per sota dels cent metres sempre que no superem els 140 km/h.

El Sèrie 2 Active Tourer s’ofereix en versió 220i amb motor de gasolina de dos litres. És un quatre cilindres de 192 CV amb caixa de canvis automàtica Steptronic de vuit relacions. Hi ha també un tres cilindres 216d d’un litre i mig que declara només 116 CV però homologa mitjanes de 3,8 l/100 km. Només es ven associat al canvi manual de sis relacions. L’altre dièsel és el 220d que dóna 190 CV i es posa a 100 Km/h en menys de vuit segons. Nosaltres hem dut el sorprenent 218i de gasolina. Declara 136 CV i munta el mateix motor de 1,5 litres de 3 cilindres del Mini Cooper. Podria estar més ben insonoritzat però resulta auster en consums i enraonadament geniüt. Fins i tot circulant a plena càrrega. Gira en un radi d’11,3 metres, pesa poc més de 1300 quilos i pelat val 28.500 euros. A partir d’aquí només haurem de sumar per a les opcions… Ara ja frissem per probar alguna de les variants amb tracción total xDrive que també formen part de la gamma inicial. Posem data al calendari?


A favor:

– Estètica diferenciada i qualitat general
– Configuració mecànica i sistema motriu
– Comportament i habitabilitat funcional

En contra:
– Preu bàsic
– Rumorositat millorable
– Absència de roda de recanvi

Fitxa tècnica:

Motor: 1.499 cm³ 3 cil. Tecnologia Twin power injecc. directa 136 CV gasolina
Tracció: davantera
Canvi: Automàtic 6 vel.
Pes: 1.350 kg.
Vel. màx: 200 km/h
Accel. de 0 a 100 km/h: 9,3 s
Consum mitjà: 4,9 l/100 km
Capacitat del maleter: 468 litres

PREU: 28.500 euros 

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari