BMW M4 Cabrio: Sex-appeal celestial

Enamora per estampa i per potència. No deixa ningú indiferent. El nou M4 Cabrio de BMW, no és només una opció testimonial pensada per als caps de setmana d'ambient lúdit o pseudoesportiu

L’Any que acabem d’encetar servirà per commemorar també el 30 aniversari del primer llançament del BMW M3 i la casa bavaresa vol celebrar-ho com cal. Per això ens ha fet una il.lusió especial poder testar, durant uns dies, el nou BMW M4 Cabrio, Parlem d’un espectacular esportiu polivalent de quatre places que permet gaudir de la conducció tant a l’aire lliure com amb la carrosseria tancada. D’un derivat del mític M3 que arriba a la cinquena generació i que es ven per quasi 100.000 euros.

És pràcticament idèntic als seus germans de tres i quatre portes amb sostre tancat però amb algun mil.límetre menys d’alçada a l’habitacle i 250 quilos més de tara. Segons com es miri resulta fins i tot més atractiu que el cupè de dues portes. Les prominents entrades d’aire que munta a la part inferior del faldó davanter, les aletes eixamplades, les òptiques de doble far amb tecnologia LED i el volum del propi capó emfatitzen la seva autèntica condició. A nosaltres ens han agradat especialment la subtilesa de les brànquies laterals que reposen just per darrera del primer pas de roda, l’aplic en el qual -si ens hi fixem- podrem llegir la nomenclatura del cotxe, les quatre sortides d’escapament del darrera i els dos nervis marcats del lateral. Arriba amb unes precioses llandes de 19 polzades amb pneumàtics Michelin Pilot Super Sport un xic més amples a l’eix posterior. A la primera llambregada ja t’adones que no som pas davant d’un simple Sèrie 4 adobat amb el paquet esportiu “M” habitual de la casa, sinó enfront d’una eina musculada en la seva justa mesura que aparenta el què és i no sembla que ens hagi de decebre…

La capota retràctil que porta està dividida en tres peces, arriba pintada en el mateix color de la carrosseria i és de material dur. L’estructura d’aquest element se sustenta expressament a la part posterior del cotxe. Amb aquesta opció el fabricant ha aconseguit preservar la línia de l’auto i passar bona part del pes suplementari a l’eix posterior, afavorint, de pas, l’estabilitat del pas per corba. Despullar parcialment aquest M4 i deixar l’habitacle a cel obert és una operació senzilla. Només haurem de pitjar el botó corresponent. La maniobra és automàtica, triga 20 segons a completar-se i es pot fer en marxa sempre que circulem per sota dels 18 km/h. Aquesta configuració imposa algún condicionant al maleter, que és qui rep i emmagatzema el sostre. El compartiment redueix fins els 220 litres la reserva d’espai per a l’equipatge, però ens fa l’efecte que serà difícil de trobar ningú que deixi de comprar-se aquesta meravella per aquest simple motiu. A l’interior trobem l’habitacle de l’M3 normal però amb motllures de fibra de carboni al quadre de comandament i un exquisit volant de pell amb lleves integrades. Sorprèn per l’espai que reserva als qui seuen al darrere, on hi podrem acomodar perfectament a dos adults. El logotip M que s’il·lumina de forma discreta sobre el respatller dels seients quan obres el cotxe, és una mostra més de la cura que els bavaresos han tingut pel detall. El mateix podem dir del sistema “Air scarf” opcional que duia la nostra unitat de premsa, ideal pels dies plujosos i amb mal temps. És un curiós dispositiu que manté el coll dels passatgers calent gràcies al fluxe d’aire temperat que escup continuament la part inferior del reposacaps. Però, en el fons, les qualitats dinàmiques del nostre protagonista esdevenen els arguments de més pes d’aquesta proposta. Mirem, doncs, d’analitzar-los.

L’M4 Cabrio és d’aquells autos geniüts la llista dels quals s’ha d’escriure amb autèntica devoció. Amaga sota el capó la novedosa mecànica de 6 cilindres biturbo dels bavaresos. El Twin Power Turbo de tres litres de cilindrada, 431 CV i un parell-motor màxim de 550 Nm des de les 1.850 fins a les 5.500 rpm. En el noste cas, a més, combinat amb la caixa del canvi automàtica seqüencial de doble embragatge DKG de set marxes. El més destacable no és només que aquest motor sobrealimentat aconsegueixi 11 CV més que l’anterior V8 d’aspiració o que porti sistema Stop&Star de parada automàtica en les retencions sinó que la seva xifra de parell màxim s’incrementi en 150 Nm. I tenir 550 Nm sota el peu dret a partir de 1.850 rpm és sinònim d’empenta absoluta. Una empenta que pots gestionar adaptant motor, suspensió i direcció al tipus de conducció i itinerari. Seleccionant les posicions Comfort, Efficient, Sport i Sport podrem endolcir o donar un toc més radical a les reaccions. També podrem adaptar i fins i tot suprimir el control d’estabilitat DSC. Per defecte, sense intervenció del conductor, aquests paràmetres queden situats en la posició més amigable: efficient per al motor i confort per a la suspensió i la direcció. Aplicant aquest estil, els consums es mantenen al voltant dels 10 litres cada 100 km en àmbits urbans, el guiatge queda molt suau i té desmultiplicació precisa per no haver d’estar en estat d’alerta cada vegada que mous el tortell. El canvi es pot fer servir de forma automàtica o seqüencial i es converteix en el complement perfecte per devorar quilòmetres o per batre el cronòmetre en qualsevol circuit. De fet, es posa a 100 Km/h en 4,4 segons i té la velocitat punta autolimitada per evitar mals majors. Filant molt prim potser sí que notarem que és un xic més pesat i té menys rigidesa torsional, però no s’arronsa en zones de corbes i supera de forma solvent les paelles més tancades sense immutar-se massa sempre que la nostra pressió sobre el peu dret es mantingui contant i sense radicalismes. En qualsevol cas, el millor, serà no descativar mai l’electrònica per evitar travessar la línia fina que fa que la diversió es converteixi en ensurt. Un ensurt similar al d’alguns dels seus potencials compradors quan els diuen que el seu somni costa pràcticament 100 mil euros.

A favor:
*Estampa i aerodinàmica.
*Potència i comportament
*Treball d’insonorització

En contra:
*Capacitat del maleter amb el sostre obert
*Posada en escena interior poc agosarada
*Preu de sortida

Fitxa Tècnica:
Motor: 6 cili. en línia, alumini, 2.979 cc. Injecció directa, turbo i intercooler 431 CV. gasolina
Canvi: Automàtic/seqüencial de 7 vel.
Tracció: Posterior
Pes: 1.789 kg
Velocitat Màxima: 250 Km/h
Acceleració 0-100 Km/h: 4,4 segons
Consums mitjà à: 9,6 litres/100 km
Emissions CO2: 204 g/km
Preu: 99.800 euros

Nou comentari