Superat el polèmic desembarcament del Sèrie 2 Active Tourer BMW ha avançat en una línia lògica, la de donar forma a una versió de major capacitat que pogués enquevir fins a set passatgers a dins. Preservant, doncs, la major part de les línies i el conjunt mecànic, el Gran Tourer copía les generoses òptiques del frontal, la característica graella BMW i manté portes d’obertura convencional per accedir a les places posteriors. Presenta els trets més genuïns de la casa però en un morro “caigut” amb subtilesa del qual neix un gran nervi perllongat per tot el lateral de la carrosseria. Les formes del conjunt mantenen la sinuositat de les corbes fins a la cua, on es repeteix la fòrmula dels grans indicadors flanquejant una porta recta reblada amb un discret aleró. És 21 cm més llarg que el seu germà petit de gamma i guanya pràcticament  5 cm. de distància respecte del sostre. Pesa una tona i mitja i se sustenta sobre la nova estructura modular que també fa servir el Mini contemporani. Gràcies a aquesta plataforma, els enginyers de BMW han pogut estalviar-se el túnel de transmissió que porten tradicionalment els cotxes de propulsió posterior, en benefici de l’habitabilitat. L’espai longitudinal i l’alçada,doncs,  guanyen protagonisme, l’espai portaobjectes es multiplica i encara queda remanent per als calaixos sota els seients.  Ah!. I si acostumes a carregar objectes llargs, al Gran Tourer hi podràs dur estris de fins a 2.6 metres.

L’interior presenta un davantal dissenyat a partir del patró habitual : ergonomia exquisita i acabats premium. El lloc de conducció s’aproxima considerablement al de la resta de turismes de la marca. Munta, això sí, seients més durs de banqueta curta i la grandària del pilar que sustenta parabrisa i  portes pot arribar a condicionar l’angle de visió en una rotonda, per exemple. En canvi la lluminositat és inqüestionable  i el confort de marxa de nivell. El sistema bizona del climatitzador s’ha redistribuït i els comandaments de la part baixa també son nous. L’equip de so queda a dalt i, a sota, hi ha la botoneria de gestió tèrmica. L’oferta d’accessoris no te aturador. Inclou tota mena de tauletes, penjadors, portavestits i pantallas de vídeo pels respatllers.  Fins i tot inclou un enginyós portabiclites de disseny propi que queda dissimulat quan no es fa servir. L’equipament està a l’alçada. A més dels habituals coixins de seguretat de cortina, incorpora sensors de pluja i encesa automàtica de llums i aixuga-vidres, control d’estabilitat i connector USB a més dels sistemes ConnectedDrive propis de BMW. Nosaltres valorem amb nota l’avisador d’obstacles, que funciona a velocitats d’entre 10 i 60 km /h i el control de creuer actiu Stop and Go, que amb un abast de cent metres, funciona sempre que circulem per sota de la velocitat màxima permesa. 

 

 

La banqueta de la segona filera pot desplaçar-se longitudinalment per adaptar l’interior a les necessitats de càrrega i/o afavorir el confort del passatge. Entre una i altra posició hi ha 13 cm administrables en funció de les necessitats. El reglatge també pot incidir sobre la inclinació del respatller, amb set posicions.  La filera es pot plegar a voluntat en una proporció 40:20:40 prement un simple botó. Els dos seients posteriors queden ancorats sobre un petit esglaó. Més amunt, per tant!. Ofereixen una bona amplada i reserven espai suficient per a les cames. Son opcionals i costen 900 euros. Tenen l’inconvenient que, operatius, condicionen el compartiment de càrrega, al qual accedim a través d’una porta d’obertura automàtica i generoses dimensions. Cubica 560 litres amb la segona fila de seients en la seva posició més endarrerida però pot ampliar-se fins als 1.900 plegant-ho tot.

A banda de la plataforma, el Gran Tourer i l’Active comparteixen motors. Els són comuns els tres dièsel. El dos litres de 150 CV que duu el 218d se sitúa a la banda alta de la gamma.  La versió 220d és la més potent. Declara 190 CV i només pot demanar-se amb canvi automàtic i tracció total. xDrive. El Gran Tourer d’accés munta un tres cilindres 1,5 de 116 CV. L’oferta la completen les versions de gasolina 218i de 136 CV i el 220i de 192 CV.

 

La nostra unitat de premsa duia el 4 cilindres de 2 litres dièsel de 150 CV. Una mecànica amb un bon compromís dinàmic que comença a empentar a partir de les 1.500 r.p.m. Té una enorme facilitat per pujar de voltes, manté l’empenta amb solvència i s’estira fins més enllà de les 4.000.  Resulta elàstic en el día a día i prou silenciós en ruta. No tramet vibracions a l’habitacle. La guinda la posa el consum.  Les mitjanes obtingudes suportaríen un grapat de comparatives amb cotxes més petits i potens. En part, també, per l’excel.lent comportament del sistema Start&Stop que munta.

 

 

Impertorbable en ruta, el Gran Tourer de BMW segueix la trajectòria marcada des del volant amb fidelitat sorprenent. En aquest format més familiar l’eix posterior es nota menys participatiu però aquesta sensació és lògica si pensem que la batalla del cotxe ha crescut 11 cm. i la tara ha guanyat una mica de pes.

 

A favor:

*Qualitat general i nivell d’acabats

*Habitabilitat incrementada

*Comportament i rendiment mecànic

 

En contra:

*Preu bàsic

*Visibilitat condiconada pel muntant

*Absència de roda de recanvi 

 

FITXA TÈCNICA :

Motor: 4 cilin. 1,968 c.c   150 CV gasòil

Tracció: davantera

Canvi : Manual 6 vel

Pes: 1.450 kg.

Vel. màx: 200 km/h

Accel. de 0 a 100 km/h: 9,3 s

Consum mitjà: 5,9 l/100 km

Capacitat del maleter: 568 litres

PREU : 32.550  euros



Nou comentari