L’evolució respecte de l’anterior Serie 3 Touring es nota a simple vista. El nou model creix en mesures per a trencar motlles. Manté els trets bàsics identificatius però guanya modernitat en les formes i resulta molt més actual en conjunt. Per mesures, s’acosta al Sèrie 5 perquè la seva carrosseria creix deu centímetres. Presenta òptiques més esmolades que, al final, s’integren als ronyons centrals generant una fisonomia molt avantguardista. Les barres longitudinals del sostre i les llandes de 18 polzades (que també poden ser de 19) li aporten un plus de fermesa mentre que la cua arriba acompanyada d’uns grups òptics molt més visibles Els bavaresos el comercialitzen en quatre nivells d’acabats: Sport, Luxury, Modern i l’esportiu “M”.

A l’interior la millora visual és prou evident. El minimalisme s’imposa i la posada en escena convenç. Els materials són de qualitat i els ajustaments, perfectes. El conductor comparteix protagonisme amb la pantalla central, que queda sempre fix al mig. La major part dels elements van encarats en direcció al volant multi-funció. Equip d’àudio i climatitzador simplifiquen les funcions. Amb menys moviments fas la mateixa feina. A l’habitacle hi ha més espai entre fileres i el maleter augmenta. Declara 495 litres i 1500 amb tots els seients plegats. Líder del segment, guanya en 5 litres a l’Audi i en 10 al Mercedes.

L’habitacle destaca per lluminositat. Hi ha molta superfície de vidre i les finestres laterals acaben amb una forma ben característica. Les esferes del panell combinen els indicadors analògics amb dues petites pantalles electròniques amb informació complementària.

Sota el capó de la nostra unitat de premsa hi hem trobat el dos litres dièsel de 184 CV de la casa. Un giny que accelera amb franca contundència i que empeny ja des les 1700 revolucions, afavorint les recuperacions ràpides. A nivell de gamma, se situa just per sobre del 316d de 116 CV, el 318d de 143 CV i l’EfficientDynamics de 163 CV. En el topall se situa el 325d de 218 CV i el 330d de 258 CV. En qualsevol cas, sobre l’asfalt, el nostra protagonista continua essent referència en dinamisme. L’opcional caixa de canvis automàtica de vuit velocitats esdevé la guinda. Aconsegueix registres prácticamente calcats als de la versió manual amb la mateixa carrosseria i, en canvi, la satisfacció de conducció és molt superior. Especialment per la immediatesa dels engranatges. Aquesta transmissió costa 2.680 euros. A la pràctica, el 320d Touring s’apropa força al Classe C de Mercedes o al familiar dels A4. Trepitja l’asfalt amb menys convicció que la versió de la generació anterior però enllaça els revolts de forma precisa, sense defallir. Amb la mateixa sensibilitat amb què té cura del passatge. La suspensió adaptativa (opcional per 1.304 euros) serà molt indicada pels puristes més exigents. A la generació anterior, els taratges de la suspensió prioritzaven l’esportivitat. A l’actual, el confort. El sistema d’elecció manual de la gestió del cotxe emmascara una mica aquest fet. Quan posem en marxa el cotxe s’activa sempre el mode Confort. Amb l’ECO Pro podrem obtenir mitjanes de 5,7 litres en ciutat i de poc més de 4 en carretera perquè prioritza les relacions més llargues i suavitza les acceleracions. Quan l’exigència és més severa les mitjanes se situen al voltant dels sis litres. En mode Sport o Sport la direcció guanya immediatesa i els controls electrònics actuen de forma més permissiva.

A favor:

– Qualitat dels acabats i equipament
– Confort i capacitat de l’habitacle
– Consums reduïts i autonomia

En contra:

– Preu de les opcions
– Pèrdua de personalitat esportiva

FITXA TÈCNICA:

Motor: 1.995 cm³ 4 cil. 184 CV. Dièsel
Tracció: Posterior
Canvi: Automàtic de 8 vel.
Pes: 1.575 kg.
Vel. màx: 226 km/h
Accel. de 0 a 100 km/h: 7,6 s
Consum mixt: 4,7 l/100 km
Capacitat del maleter: 495 litres

PREU : 41.579 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari