Silueta de cupè, carrosseria de tres volums, tracció posterior i orientació clarament esportiva. El BMW Sèrie 2 Coupé és especial. Te poca competència al mercat i presenta una estampa molt personal gràcies a l’allargassament del capó i l’endarreriment de l’habitacle, una conjunció pensada per accentuar la seva evident vocació esportiva. Per imatge, el nou coupé alemany guanya en agressivitat. El seu frontal es mostra més poderós gràcies a una graella esmolada, a l’estilització dels fars i a les entrades d’aire inferiors, que ara són més voluminoses. La línia lateral manté la fluïdesa i al darrera, els pilots es renoven incorporant la tecnologia LED sobre un nou para-xocs. Creix respecte al seu antecessor i millora en pràcticament tots els aspectes, especialment en l’apartat dinàmic. El nostre protagonista aconsegueix un compromís excel·lent entre facilitat de conducció i efectivitat. L’únic inconvenient és la tarifa de preus, que no baixa dels 30.000 euros.

Al BMW 228i el reconeixerem perquè duu els intermitents integrats en els retrovisors i munta un cridaner difusor posterior. A l’interior també estrena quadre de comandament amb la consola central com a protagonista orientada cap el conductor, volant esportiu multifunció de pell, seients envolcallants i nova palanca de canvi. L’habitacle es veu més gran i fa la sensació que presenta quotes més generoses, especialment al darrera. L’habitacle, eminentment sobri, també guanya en accessibilitat. La casa diu que compta amb 6 mm. més al davant i 21 mm. suplementaris a l’alçada de les cames dels passatgers posteriors. Tot plegat per aconseguir que quatre adults s’hi acomodin per afrontar un viatge en règim d’autèntic confort. Els 20 litres extra que també diu que hi ha al maleter (390 litres en total) i una boca de càrrega més generosa confirmen la nostra sensació, que incrementa la distància entre eixos i redueix lleugerament l’alçada per aconseguir un millor comportament en carretera. I si fa falta, encara podrem plegar els respatllers de la segona filera mitjançant un sistema de plegat 40/20/40 que, això sí, s’ha d’abonar a banda perquè no ve de sèrie.

Les xifres del cotxe son iguals d’espectaculars : declara 245 CV i se situa entre el 220i de 184 i l’M235i de 326. Passa de 0 a 100 km /h en 5.7 segons i pot arribar als 250 km/h tot i arrossegar una tara de 1.480 kg. Els bavaresos han autolimitat la velocitat punta del bloc de 4 cilindres i 2 litres que amaga sota el capó davanter. Fa servir la tecnologia TwinPower Turbo i s’ofereix en tres nivells d’equipament i acabat: Modern, Sport i Esportiu M. Totes amb climatitzador bizona, llandes de 16 “, equip d’àudio amb pantalla de 6,5 polzades i volant multifunció. La nostra unitat de premsa duia, amés, la sensacional caixa automàtica/seqüencial de 8 velocitats ZF i el paquet esportiu M amb el kit de carrosseria específic, llandes de 17 polzades i el Driving Control. Aquest dispositiu tecnològic, que desactiva el control de tracció i deixa el d’estabilitat latent per poder testar millor els límits del conjunt, permet endurir el sistema d’esmorteïments i el tacte de la direcció en tres nivells diferents de registre: COMFORT, SPORT i SPORT . Un centre de gravetat baix, l’excel•lent coeficient aerodinàmic del cotxe (Cx de 0,29) i l’afinadíssim repartiment de pesos 50:50 entre els dos eixos acaben d’arrodonir la proposta.

La gamma comença amb el 218d de 143 CV que, a preu bàsic, costa 29.900 €. El motor d’aquesta versió entra en les especificacions del pla PIVE 5 que suposa un estalvi de 2.000 €. El 228i que hem tingut ocasió de portar és el següent en l’escala de potència. Els 245 CV que genera actuen en un marge molt ampli i amb un parell motor de 350 Nm entre 1.250 i 4.800 RPM que situa les mitjanes de consum al voltant dels sis litres i mig/ 100 km. Els més puristes encara podem optar per l’M235i que munta un potent sis cilindres turbo TwinPower de 326 CV capaç d’accelerar fins els 100 km/h en només 4,8 segons si abans hem abonat els 50.000 € que demana el fabricant.

Encara me’n recordo d’haver anat a córrer fa anys alguna cursa amb el mític 2002 de l’any 68 que és una mica el precedent d’aquest cotxe…però el cupè que tinc ara entre mans no té res a veure! Ni tampoc s’assembla al Sèrie 1 que queda per sota a la gamma BMW. És més ample i més baix i te un tacte refinadíssim. Es nota més confortable i l’accés al darrere no és tan complicat. Les variants dièsel perden punts pel que fa al so de la mecànica, però garanteix una major resposta a les ordres de l’accelerador i tenen en el consum una de les seves virtuts. Però em queda clar que la versió 228i és l’objecte del meu desig.

A favor:
– Acabats de qualitat i estètica exterior
– Confort de marxa i tecnologia aplicada
– Comportament passional però segur

En contra:
– Preu bàsic i d’opcions
– Alçada a les places del darrera
– Absència de roda de recanvi

FITXA TÈCNICA:

Motor: 1.997 cm³ 4 cil. en línia. Tecnologia Twin power injecc. directe 245 CV gasolina
Tracció: Posterior
Canvi: Automàtic de 8 vel.
Pes: 1.480 kg.
Vel. màx: 250 km/h
Accel. de 0 a 100 km/h: 5,8 s
Consum mitjà: 6,6 l/100 km
Capacitat del maleter: 390 litres

PREU : 37.700 euros  



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa