Dièsel d’injecció directa amb conducte comú de segona generació, canvi manual de set velocitats, tracció a les quatre rodes i sistema Stop-Star d’aturada automàtica a les retencions. El llistat d’arguments del compacte d’Audi convenç al primer cop d’ull. El nivell d’acabats, una posició de conducció dominant i l’estampa estètica acaben de reblar el clau. El preu diferenciador es converteix en el seu principal enemic.

La proposta dels alemanys presenta una estampa molt en línia a d’altres creacions de la firma dels quatre anells i un grau de sofisticació tècnica de primer ordre. És 25 cm. més curt que un Q5 i reserva 80 litres menys de capacitat al maleter. A canvi, presenta un frontal molt més atractiu que el seu germà gran gràcies al protagonisme dels trets horitzontals. La filera de leds perfilats de les òptiques frontals que actuen com a sistema d’iluminació diurna, reforcen l’elegància del conjunt. Per instal.lar-li xenó haurem d’abonar més de 1000 euros per l’opció i si volem fars adaptatius per seguir el recorregut de l’asfalt, uns altres 420 més. Costos a banda, al nostre protagonista també el reconeixerem per l’arc imaginari que dibuixa la línia que va de les portes del davant fins a la cua, per la inclinació marcada del vidre posterior i per les dues barres longitudinals cromades que porta al sostre. Els passos de roda i els montants inferiors arriben reblats en plàstic negre per enfatirzar-li la robustesa i protegir millor aquesta part de la carrosseria. En orígen munta llandes de 17 polzades però el client pot demanar-les també de 18. Nosaltres hem trobat que el llindar de càrrega posterior queda un xic massa elevat i que l’operació per retirar la safata del maleter (de 460 litres) no és prou senzilla. En aquelsevol cas, hereta la cua dels seus germans grans Q5 i Q7, amb grups òptics independents i porta discretament extesa cap el lateral.

S’ofereix amb quatre possibles motoritzacions de quatre cilindres, un TDI i dos TFSI, amb potències que van dels 140 als 211 CV. Els propulsors més potents, combinen la tracció integral Quattro tradicional de la marca amb el canvi automàtic ‘S- tronic’ de set velocitats i l’Audi Drive Select. Aquests sistema adapta la gestió al tipus de conducció que practiquem incidint en la gestió del motor, la suspensió adaptativa (opcional) i el grau d’assistència de la direcció.

A l’interior, esferes i agulles personalitzades casen a la perfecció. La pell entapissa seients, volant i palanca de canvi. Els difusors de climatització creixen en tamany, els comandaments es distribueixen de forma ordenada i precisa i el maneig dels elements telemàtics és molt intuitiu. Són detalls de bon gust que ajuden a crear l’atmosfera ideal per a la conducció. El Q3 porta sistema Stop&Start d’aturada automàtica en els semàfors i retencions però la pantalla del navegador, situada al vell mig, s’ha de plegar manualment si volem deixar-la arranada al davantal quan abandonem el cotxe. El volant multifunció presenta un tacte ideal i els reglatges pel conductor són pràcticament infinits. L’habitacle pot acollir a cinc adults però la persona que vagi asseguda al mig, al darrera, pot veure compromés el confort si afrontem trajectes llargs: el túnel central que li queda sota els peus li pren espai per a les cames i l’obliga eixancarrat. La forma i el tamany de la porta del darrera tampoc afavoreix l’accessibilitat de persones poc avesades al contorsionisme o gaire voluminoses. En escenari urbà, l’increment d’alçada respecte del terra (no arriba als 16 cm. amb l’acabat S-Line) proporciona un plus de visibilitat que s’agraeix a l’hora d’anticipar frenades o evitar obstacles. En aquelsevol cas, el confort, el bon treball d’insonorització i l’equilibri en les suspensions es converteixen en norma.

Mecànicament, el Q3 no te secrets. Els nostres lectors més fidels conèixen la nostra admiració reiterada pels propulsors de dos litres TDI que munten els models del grup VAG. L’oferta dièsel permet escollir entre el motor de 140 o 177 CV. La més potent, que és la que hem testat, resulta ideal pels que busquen un plus d’esportivitat. Rendeix envejablement a partir de les 2.000 voltes, s’estira per sobre de les 3.500 r.p.m., depassant els 100 Km/h en poc més de vuit segons. Es comercialitza amb sistema Stop/Star de parada automàtica en les retencions i caixa de canvis automàtica S-Tronic de doble embragatge i set velocitats que també poden seleccionar-se amb el mode seqüencial. Si es demana l’opció, pot dur lleves al volant per a facilitar encara més l’operació. En teoría és el mateix canvi que munten altres models d’Audi però amb una interessant i novedosa funció : quan aixequem el peu dret de l’accelerador, l’auto avança com per inèrcia, en una mena de punt mort. Desembraga la transmissió per no haver d’arrossegar el motor i torna a empenyer immediatament quan invertim la maniobra. I si frenem, l’electrònica interpreta que no volem guanyar velocitat i el canvi engrana una marxa menys pel seu compte per afavorir la retenció i el control del vehicle. L’Audi drive select permet escollir la gestió. Costa 250 euros i actúa amb quatre programes («efficiency», «comfort», «auto» i «dynamic») en relació a la resposta del motor, el canvi i la suspensió, si hem contractat també la de duresa variable. En el primer dels estadis, el bloc treballa de forma menys immediata, les relacions progressen a partir de règims més modestos, el climatitzador funciona a baixa intensitat i el programador de velocitat resulta menys intrusiu. Amb aquesta deficició podem aconseguir mitjanes de poc més de vuit litres i mig en ciutat i de sis en itineraris mixtes, tot i la tara del cotxe (uns 1600 Kg) i una aerodinàmica que, per envelum, alçada i tamany, no és de les més favorables. La tracció total Quattro d’Audi s’ocupa de de garantir la motricitat i adherència. El repartiment motriu del sistema combinat amb la bondat dels pneumàtics fan que el límit l’imposi més el sentit comú, el seny i la normativa viària que no pas les possibilitats d’un cotxe que, això sí, es mostra sensible a les inèrcies que generen els canvis de pes sobtats que implica la negociació dels revolts. La tutel.la de l’ESP i de la resta d’ajuts electrònics és, en aquest cas, de gran ajut.

A favor
– Qualitat general
– Personalitat Audi
– Sistema Quattro

En contra
– Preu bàsic i politica d’opcions
– Accessibilitat i tamany de les portes posteriors
– Mabnipulació de la safata del maleter

FITXA TÈCNICA
Motor:1.968 cm³. 4 cilin. en línia. 177CV, dièsel
Canvi: automàtic. Seqüencial 7 vel.
Tracció: Total Quattro
Pes: 1.585 cc.
Vel. Màx: 212 Km/h
Accel. 0 a 100Km/h: 8,2 segons
Consum mitjà: 5,9 litres

PREU:
39.950 €



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa