El millor i més prèmium dels A6 familiars amb tracció total modernitza mecànica, millora el rendiment i redueix un 20% el consum. Talment com passa amb els medicaments, s’ha convertit en l’autèntic “genèric” del segment.

La seva imatge enamora. És més aerodimàmica que la del seu antecessor. Guanya en personalitat i està més ben reblada. Noble i eficaç, l’Audi A6 Allroad aglutina una pila de detalls estètics personalitzadors que, en darrer terme, reforcen l’elegància innata que ha caracteritzat sempre el model. Parlo de la filera de leds perfilats de les òptiques frontals que actuen com a sistema d’il•luminació diürna, de la doble sortida cromada de l’escapament o de les generoses i estratègiques entrades d’aire que reposen als extrems de la base del morro. O bé dels acabats cromats que perfilen la boca central que sustenta les quatre anelles de la marca ara amb barres verticals. El model manté les proteccions de plàstic negre als passos i creix discretament en mesures. És més gran que l’Avant convencional, viatja 6 cm. més amunt que aquell i és un pel més ample. Munta de sèrie llandes de 18 polzades que, opcionalment, poden ser de 19 o 20, barres longitudinals al sostre (preparades per a suportar més de 100 kg) i unes discretes proteccions de baixos d’alumini que han estat optimitzades aerodinàmicament per evitar d’incidir en els consums.

El primer Allroad quattro va veure la llum l’any 2000, es va renovar completament sis anys després i ara estrena generació: La tercera està cridada a convertir-se per en l’expressió màxima de les berlines més polifacètiques del segment premium. Per això a l’interior, esferes i agulles personalitzades casen a la perfecció. Res desentona ni sobresurt. Les tonalitats fosques imperen. Palanca de canvi i volant arriben folrats en pell i els difusors de climatització queden ben repartits en el panell. Els seients, esplèndids quan a subjecció lateral i confort, esdevenen un magnífic aliat un cop ens posem en marxa i ajuden a crear l’atmosfera ideal per al pilotatge. Una conducció que podem convertir en més respectuosa si ens deixem portar per les indicacions que ens facilita el propi cotxe i mantenim activat el sistema Stop&Start d’aturada automàtica en els semàfors i retencions.

L’habitacle pot acollir a cinc adults però la persona que vagi al darrera, al mig, és fàcil que es queixin una mica si mai hem d’afrontar llargs trajectes perquè el túnel central que li quedarà sota els peus li pren espai per a les cames. La reserva en el maleter compensa: 565 litres ampliables fins a 1680 si pleguem tots els respatllers.

El nou producte de la firma d’Ingolstadt està disponible en cinc potents motors de 3 litres sempre amb tecnologia V6. Un és el TFSI de gasolina de 310CV i els altres quatre són TDI. Els turbodièsel van dels 204 als 313 CV. La versió d’accés aconsegueix mitjanes de 6,1 litres i el més potent passa 0-100 Km/h en 5,6 segons també gràcies a la caixa de canvis Tiptronic de vuit relacions. La resta, porten el canvi S Tronic de set amb leves al volant. La tracció integral quattro i la suspensió pneumàtica adaptativa són una part indispensable de la recepta dinàmica de l’Allroad. El sistema d’esmorteïment permet modificar-li l’alçada lliure respecte del terra com, quan i on vulguem.

El conductor pot determinar fins a cinc configuracions distintes en funció del tipus de conducció que es vol practicar o l’escenari per on es transita. L’Audi Drive Select modifica el comportament de la direcció, el pedal del gas, la transmissió i l’esmentada suspensió. En la funció Auto es el propi cotxe qui determina les necessitats. La Comfort és la que genera el millor compromís. En Allroad la carrosseria puja fins els 185 mm. La Dynamic la deixa en 125 mm. Amb uns reglatges més durs i en mode “lift” el terra del vehicle ens queda encara més amunt sempre que no depassem els 35 km/h. L’electrònica s’ocupa d’optimitzar el repartiment de la força entre eixos a través d’un diferencial cen¬tral de corona que substitueix Torsen que muntava la generació anterior.

La frenada d’aquest cotxe no admet crítica. Genera confiança i escurça les distàncies sorprenentment. I aquí també hi compta la tara, que s’ha reduït al voltant d’uns 70 quilos. També ens ha agradat força l’actual transmissió quattro que redueix fregadissos interns i estalvia llast. S’acopla mil•limètricament al canvi automàtic de doble embragatge, exemplar en immediatesa. A la pràctica tot aquest equipament proporciona una resposta lineal fruit d’una mecànica que aconsegueix mantenir-se en els set litres en creuers de 120 Km/h. i posar-se a 100 en tan sols 6 segons. La confiança que genera el sistema motriu i la fermesa dels esmorteïdors ens convidaran a tastar les sensacions que proporcionen els ritmes més vius i/o a aventurar-nos per algun caminet sense massa sotracs. I, a sobre, podrem desplaçar-nos amb la família sense recriminacions de confort.

A favor :
*Tecnologia aplicada
*Efectivitat emblemàtics sobre itineraris virats o paviments lliscants
*Estètica i nivell d’acabats

En contra :
*Sensació d’encotillament amb tres adults al darrera
*Tarifa bàsica diferenciadora.
*No porta roda de recanvi normal

FITXA TÈCNICA:
Motor : Davanter trans. 2.967 c.c. injecc.direc common-rail amb turbo 245 CV gasòil Tracció : Integral Quattro Canvi : Automàtic-seqüencial de 7 vel. Prestacions : Vel. màx……..236 Km/h Acce. 0 a 100 Km/h….6,6 s.
Consum mitjà : 7,4 litres Preu : 67.870 euros



Nou comentari