Audi A5 S Line: el bonic de la classe

Completament renovat a la base i mantenint la mateixa essència, l'A5 S Line d'Audi esdevé un dels cupè's més interessants del planter. Impulsat amb mecànica dièsel destil.la "només" 190 CV però arriba acompanyat del mític  canvi automàtic S-Trònic seqüencial, de set relacions, per poder ratllat l'excel·lència

 

Fluïdesa de línies, silueta allargassada i frontal suggerent. La carrosseria i les òptiques del protagonista d’avui formen un tàndem ideal.  Fan que el cotxe es vegi més ample i arranat al terra del què és en realitat. De l’A5 te n’enamores a primera vista malgrat que no presenti trets radicals.  I no només perquè millora el coeficient aerodinàmic fins a marcar un valor de 0,25 ! Sinó perquè compta amb un xassís completament nou i varia significativament alguns paràmetres estratègics com el pes del conjunt o els índexs de fregament.  És més llarg, més estret i una mica més baix que el seu predecessor. Fa 4,67 metres de llarg i guanya quasi un centímetre i mig en la distància entre eixos, cosa que li’n millora l’habitabilitat interior.

 

El morro llarg desplaça uns centímetres el pilar A cedint bona part del protagonisme a l’engraellat Singleframe, que incorpora òptiques davanteres de nova factura. El volum compacte del maleter, al darrera, juntament amb uns voladissos curts i una línia de cintura més marcada ens permetran identificar-lo pel carrer.

 

L’habitacle és gairebé idèntic al de l’A4 : senzill, elegant i ben organitzat. La posada en escena és impecable i el minimalisme impera. La qualitat dels acabats i els materials impressiona més que en la berlina. Motllures d’alumini situades estratègicament, la pròpia disposició i funcionament quirúrgic del tauler de control, amb la major part dels comandaments aglutinats al voltant del comandament MMI… El climatitzador petit situat en posició central, el tacte de totes les funcions del volant o l’entapissat que fa servir a la zona central dels seients creen una atmosfera exquisida que convida a devorar quilòmetres. Una gegantina pantalla TFT de 12 polzades i mitja que impressiona pel nivell de detall que ofereix, actúa com a navegador i es pot connectat a Internet a través del mòdem 4G que incorpora. S’ocupa de mostrar-nos mapes de Google Earth i Google Street View i tota la informació associada a aquests sistemes, com ara el trànsit o la meteorologia en temps real.  L’Audi Virtual Cockpit també pot incorporar, opcionalment, un head up display a color complementari per projectar la informació al parabrisa i sistema de control per veu. Els seients porten regulació elèctrica i lumbar i compten amb un pràctic mecanisme per apropar-nos el cinturó just abans de cordar-lo. L’equipament de seguretat activa inclou l’assistent de manteniment de carril, control de creuer adaptatiu, avís de circulació en embussos, ajuda a l’estacionament, reconeixement de senyals, prevenció de col·lisions i assistent  d’eficiència den el consum.

 

L’accés a les places posteriors serà potser l’únic taló d’Aquil·les d’aquest model. L’espai disponible per acomodar-nos al darrera un cop desbloquejat el respatller del seient és just tot i el desplaçament elèctric de la banqueta. Superat aquest tràngol i admetent que qui passi al darrera quedarà acomodat en una posició molt baixa, hem d’advertir que seran només dos adults de talla mitjana els que aconseguiran una plaça. Per molt que gaudeixin d’una tercera zona de climatització amb regulador independent de temperatura i d’un reposa-braços central. Per darrera seu, el maleter : un compartiment de 465 litres de capacitat que es s’anuncia com el més gran del segment. És 15 litres més petit que el de l’A4 berlina però disposa d’una generosa boca de càrrega.

 

AUDI A5 S Line

AUDI A5 S Line | Audi

 

La versió dièsel més equilibrada de la gamma confia en el 2.0 TDI de 190 CV que hem dut en aquesta ocasió. Un propulsor turboalimentat de quatre cilindres molt aprofitable i auster en consums que comença a rendir bé a partir de les 1.750 rpm. i s’estira fins a  les 3.000 rpm. Els alemanys l’han associat a la meravellosa caixa de canvis automàtica S tronic de 7 relacions. És la darrera generació d’una caixa  caixa de doble embragatge que es pot fer servir en mode seqüencial fent ús de la pròpia palanca o a través de les lleves del volant. Amb aquesta equació, el nostre protagonista anuncia mitjanes oficials de només 4,3 litres que, en ús real i en itinerari mixta sense concessions, difícilment superen els 6.

 

L’A5 ens ha agradat especialment en el capítol del guiatge. Munta una direcció de tacte àgil i precís i, en el nostre cas, unes precioses llandes de 19 polzades opcionals que, amb perfil baix, llegien l’itinerari de forma mil.limètrica. Un selector de modes de  conducció (Audi drive select) ens permet endurir-la per guanyar sensacions i versatilitat d’ús. L’ajustament dynamic endureix la geometria sense arribar a incomodar. L’auto gira sempre molt pla i empeny de forma progressiva anunciant  unes xifres discretes d’acceleració 0 a 100 km /h (7,7 segons) i puntes oficials de 238 km/h. Silenciós, confortable i molt ben afinat va dirigit clarament als qui valoren el disseny i el prestigi en la posada en escena.

 

A favor :

*Estetica i estampa

*Mecànica i canvi garantits

*Confort de marxa i maleter

En contra:

*Preu final i política d’opcions

*Places posteriors

 

FITXA TÈCNICA

Motor  Davanter 4 cilin. 1.995 c.c  Turbo i Intercooler 190 CV gasòil

Tracció  Davantera

Canvi Aut. Seqüencial de 7 vel.

Frens  Disc vent/ discs vent. ABS

Prestacions

Vel. màx……..250 Km/h

Acce. 0 a 100 Km/h….7,7 s.

Conum mitjà :  4,3 litres

PREU :  50.420 euros.

Nou comentari