Món Esport
Audi A3 Sportback TFSi: Vida interior
  • CA

 

Des que el veiérem per primer cop fa cosa de vint anys ha plogut molt i els alemanys han arribat a vendre fins a tres generacions diferents d’A3. La darrera posada al dia li serveix per competir millor comercialment amb el Mercedes Clase A, els Lexus CT200h, l’Infiniti Q30 o el Sèrie 1 de BMW que, encara que amb una disposició mecànica diferent, esdevenen rivals directes.

Interior de l’Audi A3 Sportback TFSi | Cedida

 

Luxós, respectuós i segur el nou compacte dels d’Inglostadt incorpora una nodrida llista de novetats tècniques com ara l’Audi Virtual Cockpit o la tecnologia CoD (Cylinder on Demand) que,  desconnecta automàticament i selectiva els cilindres sense el concurs del conductor. Sotmès a un profund rentat de cara, rep millores en el disseny, el xassís, la gamma de motors i la tecnologia aplicada. L’A3 Sportback que hem testat aglutina una pila de detalls estètics personalitzadors pensats per a reforçar l’elegància innata que ha caracteritzat sempre el model.  Parlo de la filera de LED’s perfilats que actuen com a sistema d’il·luminació diürna, dels cromats de l’escapament posterior o de les generoses i estratègiques entrades d’aire que reposen a la base d’un morro que sustenta amb solidesa les quatre anelles tradicionals de la marca. L’acabat S-Line Edition que duia la nostra unitat de premsa (2400 euros) rebaixa l’alçada de la carrosseria respecte del terra 15 mm., munta seients d’entapissat específic i duu llandes d’aliatge que poden ser de 16 i fins a 19 polzades.  També climatitzador bi-zona, volant esportiu, bluetooth, sensors de pluja i llums, ancoratges ISOFIX per a cadiretes infantils, un sofisticat equip de sò amb 8 altaveus i ajut a l’arrencada en pendents i a l’estacionament. A nosaltres ens han agradat especialment els indicadors posteriors, de nova factura, poden personalitzar-se encara més amb el sistema dinàmic que proposa Audi en opció per encendre’ls progressivament en la direcció indicada. 

És un xic més llarg que l’A3 de 3 portes i munta una via al darrera lleugerament més estreta que la del davant per afavorir el dinamisme. Reserva 380 litres al maleter i situa la boca de càrrega a 679 mm. del terra, per facilitar les maniobres i poder encabir millor els objectes grossos. Els respatllers posteriors es pleguen en tres trams per ampliar l’espai disponible. Sota el compartiment de càrrega hi va una roda de recanvi convencional

 

A l’interior,  esferes i agulles personalitzades casen a la perfecció. No hi ha res que desentoni i la sobrietat fonamenta la presentació. Palanca de canvi i volant arriben folrats en pell i els difusors de climatització i els pedals ostenten un acabat prèmium que s’agraeix. L’Audi Virtual Cockpit mostra darrera el volant una pantalla completament digital i personalitzable de 12,3 polzades que permet descarregar-nos mapes del Google Earth. Els seients, esplèndids quan a subjecció lateral i confort, ajuden a crear l’atmosfera ideal per al pilotatge. Una conducció que podem convertir en més respectuosa si mantenim activat el sistema Stop&Start d’aturada automàtica en les retencions. L’habitacle pot acollir a cinc adults però la persona que vagi al darrera, al mig, és fàcil que es queixi una mica si mai hem d’afrontar llargs trajectes per culpa del túnel central, notablement voluminós. L’equipament bàsic ja inclou, de sèrie, reposabraços central amb compartiment interior per a objectes de butxaca, barres d’alumini al sostre, regulació dinàmica de l’abast dels fars, sensors de llum i pluja, control d’estabilitat i els airbags preceptius en aquest nivell de turismes. La millora d’aquesta dotació ens obligarà a passar per caixa si volem afegir, per exemple, el paquet d’il·luminació Full LED o el sistema d’àudio sincronitzat a la telefonia amb mans lliures i l’MP3.

 

Audi A3 Sportback TFSi | Cedida

 

 

La versió testada potser sigui la més còmode. El grau de fermesa de la suspensió, la posició al volant, la immediatesa de la direcció i el tipus de pneumàtics que munta (amb poca deriva) resulten estratègics. El funcionament del TFSi que amaga sota el capó davanter enamora. La insonorització interior és més que correcte i el grau de confort convida a devorar quilòmetres. El motor declara 150 CV. Empeny i guanya velocitat amb facilitat i mou el cotxe amb franca desimboltura. En qualsevol escenari i també a plena càrrega. Apte per a tots els públics, aglutina prestacions, refinament i eficiència. Es posa a cent en poc més de vuit segons i depassa abastament els límits legals perversos tot i complir  la normativa mediambiental EU6.  Homologa emissions d’entre 113 y 116 g/km de CO2 (que li estalvien l’impost de matriculació) i mitjanes al voltant dels  6,0 l/100 km . Compta amb un curiós sistema  de desactivació selectiva de cilindres que fa que quan el motor treballa amb poca càrrega, per exemple en un pendent o circulant a punta de de gas, es desconnectin dos dels cilindres per reduir la fricció mecànica i, en conseqüència, el consum.

 

La nostra unitat de proves duia el canvi automàtic de doble embragatge S-Tronic de set velocitats tradicional de la casa: Una meravella de tacte i precisió que s’adapta com un guant a les característiques del cotxe. Proporciona una reacció immediata als requeriments de l’accelerador i traspassa les relacions amb total immediatesa.

 

A favor

Estètica contemporània

Eficiència mecànica

Tecnología aplicada

 

En contra

Preu diferenciador

Veterania

Política d’opcions

 

FITXA TÈCNICA

Motor: 4 cilindres Davanter transversal 1.395 c.c TFSI CoD 150CV

Canvi: automàtic 7 vel.

Frens: disc vent. Discs

Pes: 1.315 Kg

Acce. 0-100 km/h: 8,2 s.

Velocitat màx.: 220 km/h

Consum mitjà: 4,9?l/100km

PREU: 30.460 EUROS



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa