Busques un petit urbà amb classe, cridaner i solvent? No et fa res que la gent et miri? Si la resposta a aquestes dues preguntes és afirmativa és molt provable que l’A1 S-Line d’Audi acabi convertint-se en la teva desitjada joguina si estàs disposat a pagar el que demanen per ell i saps del cert que no hauràs de viatjar amb massa equipatge.

L’aparença esportiva del benjamí de la marca d’Ingolstadt resulta senzillament espectacular. És de les que aconsegueixen captar la nostra atenció només veure’l. El paquet Sport&Design de la versió S-Line combina amb subtilesa el gris metal•litzat amb el vermell i rebla l’obra amb un petit aleró posterior i una doble sortida d’escapament centrada. Les taloneres pròpies, les llandes prominents de 18 polzades i el sistema de llums diürnes amb tecnologia LED serveixen per reblar-li el clau. El protagonista d’aquest article es pot demanar en versió de tres o cinc portes però hem de dir que la versió Sportback no li fa canviar pas massa l’aparença i resulta un xic més versàtil.

Provar-lo és una nova experiència. Fa la sensació que viatgem en un A8 en versió comprimida. Els acabats són els que es demanen a una marca Premiun però la dotació bàsica obliga a complementar-la amb opcions. Al quadre de comandaments no hi falta res i el volant multifunció arriba folrat en pell, com la palanca del canvi. L’ordinador pren protagonisme en reposar en una posició central i la informació que ens arriba presenta una lectura fàcil. Al mig hi trobem una pantalla multifunció retràctil que es plega i queda arranada al panell quan no la fem servir per evitar les temptacions dels lladres. Hi ha força compartiments pels petits objectes de butxaca, els plàstics es veuen de qualitat i els ajustaments són perfectes. No hi ha res que desentoni i la il•luminació nocturna de l’habitacle és una delícia. Fins i tot els agafadors que reposen a sobre les portes estan esmorteïts perquè en plegar-se no facin soroll.

Trobar la posició idònia és fàcil amb independència de la talla. Els reglatges són quasi infinits i el confort és màxim fins i tot quan practiquem una conducció esportiva. A l’habitacle, això sí, hi allotjarem només quatre passatgers i el millor és que els més baixets s’acomodin al darrera.

Competidor directe de les versions més esportives del Mini, el DS3 o l’Alfa Mito , la petita proposta d’Audi ens ha convençut especialment en el capítol mecànic. La nostra unitat duia el potent motor 2.0 TDI CR de 143 CV, associat a un canvi manual de sis velocitats. Amb sistema de posada en marxa “sense clau”, l’aïllament acústic fa que ens costi de percebre’l però un cop en marxa aviat ens adonem de la capacitat d’empenta d’aquest giny. El més petit de la casa dels quatre anells es defensa bé en qualsevol escenari. A ciutat es troba com a casa però és carretera enllà on destil•la les millors essències. És un privilegiat dels revolts perquè el xassís sobre el qual se sustenta li proporciona un comportament molt neutre. Fa la sensació que podria suportar encara més potència. I bona part d’aquest mèrit l’hem de buscar en el treball que els tècnics de la casa han fet sobre la geometria de les suspensions. Munta molles i esmorteïdors específics. Notablement enèrgics però no pas incòmodes. Tarats a la mesura justa per compensar les inèrcies i aferrar l’auto al paviment. La direcció és molt precisa també. Esdevé un complement ideal de guiatge. La guinda és obra de la gent d’Ingolstadt que han treballat en el túnel de vent per dissenyar estreps, faldilles i spoiler’s amb un tractament aerodinàmic d’excel•lència que, juntament amb un repartiment dels pesos (60/40) molt ben aconseguit, estalvia molta feina als controls de tracció i estabilitat que porta. Amb aquest historial a sobre, el nostre petit A1 aconsegueix mitjanes de consum de només 4,7 litres a velocitats legals. Cercant la màxima exigència, el consum s’eleva, però sense arribar a xifres d’escàndol. Per escandalitzar ja tenim el seu preu ! La tarifa ideal per fer tocar de peus a terra a més d’un.

La direcció d’aquest petit Audi és un dels seus punts forts. Ràpida i directa, dota el A1 d’una agilitat excel•lent en ciutat i d’una rapidesa de reaccions en carretera que s’agraeix. Va sobrat de frens però mancat d’espai per a l’equipatge. El maleter és petit. Ras i curt! La capacitat es pot ampliar plegant els respatllers però tampoc s’hi guanya tant… El sentit pràctic, aquí, no arriba ni als mínims.

A favor

*Presentació i mesures
*Capacitat mecànica i consums
*Comportament i possibilitats de fruïment

En contra

* Quatre places reals però de tara continguda
* Maleter testimonial
* A l’abast d’uns pocs privilegiats.

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter trans. 1.968 c.c. injecc.directa common rail amb turbo i intercooler 143 CV Gasoil Tracció Davantera Canvi manual 6 vel. Prestacions Vel. màx. 217 Km/h
Acce. 0 a 100 Km/h….8,2 s. Conum mitjà 4,3 litres. Preu : 23.390 euros



Nou comentari