Thibaut Courtois és el porter del Reial Madrid i un dels capitans de l’equip merengue. Amb el clàssic a la vista, el belga va fer unes declaracions molt sonades on va atacar Joan Laporta, president del Futbol Club Barcelona, per les seves queixes sobre els àrbitres. També va assegurar que el Barça “adulterava la Lliga” amb el partit contra el Vila-real a Miami. Ara, però, un cop ha quedat cancel·lat l’enfrontament, Courtois ha estripat contra LaLiga i, de retruc, ha acabat defensant el Barça: “Estic satisfet que no es jugui el partit a Miami. LaLiga ha de solucionar molts problemes abans d’exportar la competició fora del país. No pot ser que molts equips hagin de fer miracles per inscriure jugadors”. Són declaracions després del partit contra la Juventus.
Courtois: “LaLiga hauria de canviar el fair play financer abans que anar a jugar fora”
Amb aquestes paraules sobre el fair play financer, el belga ha reconegut que considera injusta la situació en la qual es troba el Barça temporada rere temporada i mercat de fitxatges rere mercat de fitxatges, on ha de fer malabars per aconseguir inscriure jugadors. És una situació que el club blaugrana comparteix amb molts altres equips. Courtois ho ha explicat de la següent manera: “El fair play financer és una bona idea, però molts equips estan venent els seus millors jugadors per complir-lo i això no és normal. Això és el primer que s’hauria de canviar”.

I, pel que fa al partit a Miami, el porter del Madrid ha etzibat diverses clatellades a LaLiga: “No tenia sentit com ho volien fer, sense transparència. Els partits s’han de jugar un a casa i un a fora, per sentit comú. Si en el futur es vol canviar, s’ha de votar entre tots els clubs. Si tu creus que la teva Lliga és la millor del món, no cal exportar els teus partits. Primer aconsegueix que els teus estadis s’omplin, que no és el cas. Ja juguem molts partits de pretemporada arreu del món, per això estan”.