Món Esport
Empat del Girona a un Montilivi que crida “així guanya el Madrid!” (0-0)

El Girona s’ha deixat dos punts a Montilivi contra la Reial Societat i el Reial Madrid, en cas que guanyi el derbi contra l’Atlètic d’aquest diumenge, podrà plantar-se al duel directe amb el conjunt català del cap de setmana vinent amb quatre punts d’avantatge al capdavant de la Lliga. El duel entre bascos i gironins ha acabat sense gols (0-0), però hi ha hagut moltíssima polèmica. A la primera meitat, Gil Manzano li ha anul·lat una diana a Yangel Herrera per un fora de joc que s’havia produït molta estona abans de la rematada del veneçolà. Al final del duel, Míchel Sánchez ha vist una targeta vermella directa per protestar i Daley Blind una groga pel mateix motiu. Tots dos es perdran el partit decisiu per a la Lliga contra el Reial Madrid de la pròxima jornada, així com Yangel Herrera, que també ha estat amonestat, ell per una falta clara.

La crònica del Girona-Reial Societat (0-0)

El partit ha començat malament per al Girona. Quan s’han anunciat els onzes inicials, s’ha conegut una lesió d’Artem Dovbyk, davanter centre ucraïnès del conjunt blanc-i-vermell i màxim golejador de la Lliga. En comptes d’utilitzar Cristhian Stuani en el seu lloc, Míchel s’ha inventat Cristian Portu en punta. La lesió de Dovbyk, en qualsevol cas, no ha impedit que el Girona intentés fer el seu joc, amb domini de la pilota i circulació rapidíssima amb passades al primer toc. La Reial Societat, però, també es caracteritza per aquest estil, així que des del tram inicial del duel, s’ha jugat a un ritme vertiginós. La primera ocasió clara ha estat una falta directa de Viktor Tsygankov, que ha pogut aturar Remiro amb una bona estirada.

Amb el pas dels minuts, el Girona s’ha anat trobant molt còmode sobre el terreny de joc i ha obtingut el domini del partit. A partir d’aquí, els de Míchel han arribat amb molta més claredat a la porteria rival. Remiro ha fet una intervenció de mèrit per aturar un xut molt perillós des de la frontal de l’àrea en una jugada d’estratègia del Girona. Just després, gran acció individual de Savinho per la banda, centrada al cor de l’àrea i Yangel Herrera remata a plaer al fons de la porteria. El VAR, però, ha anul·lat el gol per un fora de joc, just a l’inici de la jugada, gairebé un minut abans de la diana. Ha estat una acció molt protestada a Montilivi, tot i que després als bascos també els hi han anul·lat un gol per fora de joc, clar, després que Oyarzabal aprofités una greu errada del porter Gazzaniga.

El partit s’ha calmat després d’aquests minuts esbojarrats. El Girona ha continuat buscant el domini i ha intensificat la pressió a la recta final de la primera meitat. Els catalans no han pogut generar cap ocasió de perill. En canvi, la Reial Societat ha tingut un parell d’arribades que podrien haver acabat en gol. En totes dues, intervencions providencials de la defensa del Girona ho han impedit: primer, Eric Garcia, després, Daley Blind. D’aquesta manera, s’ha arribat a la mitja part.

Blind, durant el partit contra la Reial Societat | Girona FC
Blind, durant el partit contra la Reial Societat | Girona FC

La segona meitat ha començat amb ensurt per al Girona. Becker, flamant fitxatge de la Reial Societat. Ha perdonat un mà a mà claríssim amb Gazzaniga. Per si això no fos suficient, s’ha lesionat en la mateixa jugada. Els bascos, a diferència de la primera part, han tingut el domini de la pilota des de la represa. Si bé el Girona s’ha apropat amb alguna jugada individual de Savinho, la Reial Societat ha portat el pes del duel i ha tingut alguna ocasió clara. Especialment, un xut de Brais a boca de canó que Gazzaniga ha enviat a córner amb una aturada sensacional, mostrant uns grans reflexos.

El domini de la Reial Societat ha estat incontestable durant gairebé tota la segona meitat. No obstant això, el gol dels bascos no ha arribat i el Girona ha crescut a partir del minut vuitanta. Jhon Solís ha provocat un contraatac amb una conducció sensacional i Yangel Herrera ha perdonat amb un xut massa tou que Remiro ha pogut aturar sense problemes. El final del duel s’ha complicat. Míchel ha vist una targeta vermella directa per protestar, així com Blind, pel mateix motiu, ha rebut una groga. Yangel Herrera també ha estat amonestat, en el seu cas per una falta clara. Tots ells es perdran el partit contra el Madrid de la pròxima jornada. Al temps afegit, Valery ha perdonat el gol de la victòria amb una rematada a l’interior de l’àrea que ha marxat desviada.



Comentaris

  1. Icona del comentari de: santi a febrer 04, 2024 | 00:28
    santi febrer 04, 2024 | 00:28
    JA TENEN EL QUE VOLIEN, HAN PERJUDICAT AL GIRONA PER A QUE VAGI AL CUERNABEU ALI BABA REAL MADRID AMB INFERIORITAT !!! DEMA VEUREM COM LI TRINQUEN TAMBE AL ALTELTIC EVITANT QUE EL ALI BABA MADRID PERDI CAP PUNT !!! POSEU-VOS DAVANT LA PANTALLA DEMA A LES 21 HORES AL VESPRE I VEURE COM ES LA COVA DE ALI BABA EN PLE SEGLE XXI, ES DIU CUERNABEU !!!
    • Icona del comentari de: JACKS a febrer 04, 2024 | 13:30
      JACKS febrer 04, 2024 | 13:30
      Capaços son, la vergonya ja l' han perduda, si es que alguna vegada n'han tingut, arbitres i VAR manipulen descaradament la lliga, semore a favor de l' equip del mafias. El R.Madrid ha de guanyar la lliga com sigui. De 8 a 10 punts regalats aquesta temporada, mes els que han tret als perseguidors, mes targetes perdonades etc etc etc. Finament son uns Fills de P.....
  2. Icona del comentari de: A l'aguait a febrer 04, 2024 | 18:01
    A l'aguait febrer 04, 2024 | 18:01
    Es evident que hi han uns quants arbitres que a aquestes alçades de la lliga ja s'han tret del tot la mascareta. Semblen com alguns jutges. Vergonya haurien de tenir!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa