El Girona ha fregat la seva primera victòria a LaLiga, però un penal provocat Blind al descompte i que ha transformat Borja Iglesias ha frustrat les aspiracions dels de Míchel. Els catalans s’han avançat ben aviat amb un gol de Vladyslav Vanat, el nou fitxatge gironí que s’ha estrenat com a golejador amb la samarreta blanc-i-vermella. L’equip ha mostrat solidesa i confiança, mentre que el Celta, tot i dominar per trams, no ha trobat la manera de trencar el mur defensiu visitant. La sensació de control i ordre tàctic ha fet pensar que el primer triomf era més a prop que mai.
Emphatic finish from Vanat to open his La Liga account on his Girona debut!
— Zorya Londonsk (@ZoryaLondonsk) September 14, 2025
OOOSHHHH
1-0 pic.twitter.com/hLtYNEvjEm
El conjunt gironí ha signat una primera part de personalitat i control, amb Witsel, Ounahi i Iván Martín com a directors d’orquestra al mig del camp. La diana del davanter ucraïnès, al minut 12, ha donat aire a l’equip. Tot i això, el Celta ha crescut amb el pas dels minuts, especialment amb Ferran Jutglà, que ha tingut les millors ocasions locals abans del descans. Gazzaniga, inspirat sota pals, s’ha convertit en un obstacle insalvable per als gallecs. L’escenari al final de la primera meitat ha reflectit un Girona compacte, valent i amb el marcador a favor per primer cop en la temporada.
Una galleda d’aigua freda al temps afegit
A la represa, els de Claudio Giráldez han apujat el ritme i han assetjat l’àrea visitant, però la defensa gironina ha resistit amb ordre i sacrifici. Els canvis han donat aire als dos equips en un tram final frenètic, amb ocasions a les dues àrees. Quan semblava que el Girona s’enduia el premi gros, un rebot dins l’àrea al minut 91 ha acabat amb penal assenyalat pel col·legiat. Borja Iglesias no ha perdonat i ha establert l’empat definitiu (1-1), deixant el Girona amb el primer punt de la temporada i el Celta amb el quart empat consecutiu. La decepció final no ha amagat la millora d’un equip que busca recuperar confiança i resultats.