Aquest cap de setmana s’enfronten el Girona Futbol Club i el Reial Madrid a l’Estadi Santiago Bernabéu de la capital estatal. Fa pocs mesos, ningú no hauria pogut imaginar que aquest duel seria tan determinant. I és que el Girona, un equip que tenia com a objectiu la permanència abans de començar aquesta temporada, es jugarà la Lliga amb l’equip blanc en aquest partit. Els dos conjunts estan separats per una distància de només dos punts al capdavant de la classificació. En cas que el Girona assalti el Bernabéu, els catalans es posaran per davant els madrilenys. A l’inrevés, els blancs agafarien una distància considerable sobre els de Montilivi.
El Madrid-Girona comença a escalfar-se
La prèvia d’aquest partit, doncs, s’ha d’entendre com la prèvia d’una gran cita, d’un duel determinant i molt important per a la temporada. És per això que Marlex, un dels patrocinadors del Girona, ha apostat per la mateixa estratègia que va fer servir Joan Laporta en les eleccions a la presidència del Futbol Club Barcelona de 2021. Aquesta empresa ha desplegat una lona gegant a la capital estatal amb una imatge dels jugadors blanc-i-vermells i la següent frase: “Quan el currículum no ho és tot”. Això fa referència al fet que, per molt que el Madrid tingui més títols que ningú i els millors jugadors del món, el Girona està disposat a donar la sorpresa, com ja ha fet en tantes altres ocasions aquesta Lliga.
Per la seva banda, el Reial Madrid ha contraatacat amb una estratègia polèmica i que ha posat en pràctica per primera vegada recentment. El club blanc farà servir el sostre retràctil del renovat Estadi Santiago Bernabéu i, per tant, cobrirà el cel del camp durant el duel. La idea és que el soroll de les graderies quedi amplificat i es generi així una sensació asfixiant, una mena d’olla a pressió, per als futbolistes del Girona. Tanmateix, en l’únic precedent, el passat cap de setmana en el derbi madrileny, l’Atlètic va aconseguir rascar un empat a l’últim minut malgrat que el club blanc va utilitzar la mateixa estratègia.