Món Esport
Sol·liciten la professionalització de la Primera Divisió femenina de futbol
  • CA

L’Associació de Clubs de Futbol Femení (ACFF) ha presentat una sol·licitud davant el Consell Superior d’Esports (CSD) perquè la Primera Iberdrola, la màxima categoria del futbol femení, sigui considerada com a “competició professional”. “La qualificació com a professional establiria el marc normatiu necessari perquè els clubs participants poguessin organitzar, com a lliga professional, i de manera coordinada amb l’RFEF, els aspectes organitzatius i comercials de la competició, en un model que permetria desenvolupar tot el seu potencial”, assenyala l’ACFF.

La patronal del futbol femení destaca que trenta anys després de l’aprovació de la Llei 10/1990 de l’Esport només tres competicions tenen caràcter professional –La Lliga Santander, la Lliga SmartBank i la Lliga Endesa–, “totes elles masculines”.”És evident que la realitat ha canviat i que concorren diferents elements fàctics, jurídics i socioculturals que no només possibiliten, sinó que aconsellen i fins i tot obliguen a estendre aquesta qualificació a altres competicions que reuneixin els requisits establerts per a això”, manifesta.

Així, demana al CSD, l’organisme al qual correspon donar la qualificació de competició professional, que actuï. “Ni la Llei 10/1990, ni el Reial Decret 1835/1991 (…) estableixen limitacions per poder qualificar de professionals noves i diferents competicions oficials i estatals d’una mateixa modalitat esportiva que reuneixin els requisits i condicions establerts”, exposa. “El futbol femení espanyol ha experimentat un canvi substancial en els últims cinc anys que ha permès augmentar la seva visibilitat i reconeixement, incrementar el seu nivell competitiu, desenvolupar-se en l’àmbit comercial, obtenir més recursos que han permès millorar les condicions en les quals les jugadores desenvolupen el seu treball i demostrar àmpliament el seu potencial per convertir-se en un referent a nivell nacional i internacional“, destaca.

Ara, la competició compta “amb una innegable dimensió social, esportiva i econòmica”. “S’ha aconseguit que totes les seves jugadores tinguin contractes professionals gràcies al Conveni Col·lectiu. A més, la Primera Iberdrola té una important presència televisiva i audiències que superen els 6 milions d’espectadors a l’any, dades que la converteixen en la tercera competició nacional en ingressos per comercialització dels seus drets audiovisuals per darrere de LaLiga i l’ACB”, sentencia.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa