Món Esport
Silicon Valley valora comprar un club català

El model de propietat al futbol actual està en constant evolució i una nova i peculiar forma d’aconseguir ser propietari d’un club acaba d’aparèixer. Experts tecnòlegs de la Universitat de Stanford han detectat un nínxol de mercat per posar en marxa un projecte que promet reinventar la indústria esportiva. Concretament, es tracta de l’empresa nord-americana f2o Sport, que vol revolucionar el futbol espanyol amb una proposta que permet als aficionats ser propietaris i prendre decisions importants pel club. La iniciativa, anomenada ‘Fan to Owner’, busca descentralitzar la propietat dels clubs esportius, permetent als aficionats de tot el món ser propietaris del seu equip de futbol preferit. Aquest model de micromecenatge ofereix als inversors l’oportunitat de prendre decisions rellevants per al club, canviant la dinàmica tradicional on les elits adinerades monopolitzen les inversions esportives.

Aquest crowdfunding o finançament col·lectiu per comprar un club de futbol ha vist Espanya com una oportunitat per obrir mercat, ja que l’empresa de Califòrnia busca un equip espanyol per al seu model revolucionari de micropropietat col·lectiva. Granada, Fuenlabrada i Talavera estan entre les opcions, a banda d’un club català, el Centre d’Esports Sabadell. L’empresa ‘f2o Sport’ ja ha mantingut converses amb diversos clubs espanyols, essent el CE Sabadell un dels quatre equips seleccionats. El procés de finançament ha començat, i fins al moment, s’han recaptat gairebé 50.000 euros mitjançant micromecenatge.

La Nova Creu Alta, en una imatge d'arxiu.
La Nova Creu Alta, estadi del Sabadell, en una imatge d’arxiu | CE Sabadell

Una iniciativa revolucionària que vol deixar enrere un model de negoci obsolet

f2o Sport, empresa amb seu a Silicon Valley, la meca de la tecnologia ubicada a Califòrnia, està considerant l’opció d’adquirir el club arlequinat mitjançant una innovadora campanya de micromecenatge. Wolfgang Müller, cofundador i CEO de l’empresa, destaca la importància de la participació dels aficionats en la presa de decisions i l’accés als continguts del club. “Volem assegurar-nos que els aficionats tinguin veu en les decisions i accés als continguts que abans estaven reservats només per a uns quants. Tot això, mentre monetitzen les unitats que compren”, va explicar Muller en una entrevista recent.

Aquesta proposta disruptiva i innovadora sorgeix amb l’objectiu de combinar la cultura i la passió per l’esport, destacant especialment el fort lligam d’Espanya amb el futbol. En definitiva, una iniciativa revolucionària que vol deixar enrere un model de negoci obsolet a través de la “descentralització, la digitalització i la globalització”. Així doncs, Silicon Valley podria variar el rostre de la propietat esportiva, oferint als aficionats una oportunitat única de ser part activa del seu club preferit, com és el cas del CE Sabadell, que es troba entremig d’aquesta possibilitat de transformar la indústria del futbol.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa