Les diferències entre el París Saint-Germain i el Futbol Club Barcelona són palpables als terrenys de joc i les cúpules directives. Aquest dimecres el president del PSG, Nasser Al-Khelaïfi, ha presumit a la reunió del Consell de l’Associació Europea de Clubs (ECA) celebrada a Madrid del seu atac directe al president del Barça, Joan Laporta, per un tema que divideix a les dues figures: la Superlliga europea de futbol. El màxim representant de l’entitat blaugrana està a favor de la seva creació, que de moment està aturada, i Al-Khelaïfi ha revelat que va aprofitar la seva última trobada per fer-li una pregunta plena de retrets: “Quan aturareu l’estúpida idea de la Superlliga?“.
“Per a mi, la Superlliga no existeix. La Champions és la millor competició de clubs del món. El Barça l’està jugant i ens hem enfrontat als quarts de final. Confio en el fet que pararan amb aquesta idea, perquè no té sentit“, ha afirmat Al-Khelaïfi. Només dos clubs de la Lliga, l’Atlètic de Madrid i la Reial Societat, formen part de l’ECA, també presidida pel directiu qatarià. El representant del PSG assenyala que la competició que impulsen el Barça i el Reial Madrid no interessa fora de l’estat espanyol. “El que defensem a la ECA, la UEFA i les lligues europees és protegir l’estructura. Si tanques la porta de les competicions a un nombre de clubs estàs destruint els somnis de molta gent”, ha assegurat, tot i que ell és va arribar al conjunt parisenc per la compra del club per part de Qatar Investments.

El PSG vol interposar-se als plans del Barça
El PSG no només va superar la setmana passada el Barça als quarts de final de la Champions League, sinó que també s’estaria plantejant moviments que poden afectar el futur del club blaugrana. Aquest dimarts Le Parisien va assegurar que el conjunt parisenc té com a prioritat el fitxatge de Lamine Yamal, però des de l’equip català es tanca la porta unilateralment a la seva sortida. Els francesos ofereixen 200 milions d’euros, però la clàusula de rescissió de l’extrem és de 1.000 milions d’euros i ell no té la voluntat de deixar de ser culer.
El PSG tindria moltes dificultats per aconseguir el fitxatge de Lamine Yamal malgrat la presència de l’agent Jorge Mendes, representant de l’extrem i de molts jugadors de l’equip dirigit per Luis Enrique. El conjunt parisenc, però, podria fer mal igualment al Barça interposant-se a la incorporació d’un jugador desitjat: Bernardo Silva. Segons Le Parisien, els francesos tenen com a objectiu a Silva, jugador del Manchester City que també pretenen els culers, per reforçar el seu planter. La seva clàusula de rescissió és de 50 milions d’euros i el seu agent és Mendes. El portuguès és una de les peticions de Xavi Hernández per seguir a la banqueta blaugrana, però la seva arribada no seria l’únic canvi a l’equip, perquè Ronald Araujo s’estaria plantejant la possibilitat de marxar del club català.