Luis Enrique Martínez és un dels grans enemics del madridisme des que va marxar del club blanc per anar a l’etern rival, el Futbol Club Barcelona, la mala relació entre les dues parts no fa més que accentuar-se. Com a jugador i, després, com a entrenador del Barça, fins ara, al París Saint-Germain (PSG), el tècnic asturià ha cultivat una nissaga de jugadors fidels al seu estil i, sovint, poc simpatitzants amb el Reial Madrid. L’últim a deixar-ho clar ha estat Presnel Kimpembe, excapità del PSG i actual futbolista del Qatar SC, que en una entrevista recent ha declarat: “Prefereixo guanyar una Champions amb el PSG abans que cinc amb el Madrid”.
Kimpembe: “Prefereixo guanyar una Champions amb el PSG abans que cinc amb el Madrid”
Kimpembe, que va coincidir amb Luis Enrique a París en el tram final de la seva etapa al club francès, ha volgut matisar que no pretenia “faltar al respecte” a ningú, però sí expressar l’orgull de pertànyer a un projecte que considera únic. “A París la Champions del PSG va ser molt especial. Tothom ho esperava des de feia molts anys”, ha explicat el central, que només va disputar divuit minuts en l’última Champions guanyada pels parisencs, però se sent part d’un grup que, sota el lideratge de l’exentrenador blaugrana, ha aconseguit imposar una mentalitat nova. “Amb Luis Enrique es va crear una dinàmica diferent. Cadascú va aportar la seva part, però ell va ser qui va transformar l’equip”, ha reconegut el francès.

Ara, instal·lat a la lliga qatariana, Kimpembe continua seguint de prop l’evolució del PSG i no amaga la seva admiració per Luis Enrique, a qui veu com un referent. “El nivell aquí és diferent, però el futbol està creixent i cada cop arriben més grans jugadors”, ha dit. Les seves paraules, però, han ressonat sobretot a Madrid, on tornen a veure en Luis Enrique -i en els seus deixebles- una de les figures més incòmodes per al madridisme.

