El Manchester City ha tornat a punxar a la Premier League amb un empat insípid al derbi contra el Manchester United. Més enllà del desencís pel resultat, d’aquest partit destaca que Pep Guardiola ha tornat a sorprendre amb la seva aposta per Matheus Nunes com a lateral dret. El portuguès, fitxat com a migcampista per 62 milions d’euros l’estiu de 2023, ha anat trobant el seu lloc en una posició inesperada. “Quan vaig dir que Matheus jugaria de lateral dret, molts em vau mirar com si estigués boig”, ha recordat Guardiola. El tècnic català es mostra convençut del rendiment del jugador en aquest nou rol: “Té un físic increïble, ha defensat molt bé diverses centrades i està aprenent molt”.
Guardiola: “No és prou intel·ligent per ser migcampista”
Ara bé, les declaracions més destacades han arribat a l’hora d’explicar el motiu pel qual Guardiola ha decidit canviar-lo de posició. El tècnic català no s’ha mossegat la llengua a l’hora de justificar el motiu pel qual Matheus Nunes no ha triomfat al mig del camp: “No és prou intel·ligent ni té la compostura necessària per jugar al centre del camp”. Les declaracions de Guardiola no han passat desapercebudes i estan generant molt debat a Manchester, a Anglaterra i a Portugal, tenint en compte que Matheus Nunes va destacar precisament com a migcampista tant a l’Sporting de Portugal com al Wolverhampton. Al City, però, no ha pogut consolidar-se al mig del camp, i ha trobat una escletxa per jugar com a lateral, aprofitant les mancances de l’equip en aquesta demarcació.

Amb 31 partits disputats aquesta temporada —la seva xifra més alta des que va arribar a Manchester—, Matheus Nunes s’ha convertit en una peça útil per a Guardiola, tot i no ser titular indiscutible. La seva adaptabilitat li ha permès mantenir-se al radar d’un entrenador que no dubta a reconvertir jugadors per fer-los encaixar al seu esquema, com ja ha fet en tantes i tantes altres ocasions en el passat.