Món Esport
Schweinsteiger culpa Guardiola del declivi de la selecció alemanya

Bastian Schweinsteiger ha acusat Pep Guardiola de ser el culpable de la crisi que viu avui el futbol del seu país. La llegenda de la selecció alemanya i del Bayern de Munic creu que l’arribada del tècnic català al conjunt bavarès va canviar el futbol teutó de manera negativa i que la Bundesliga ja no espanta les altres competicions europees com ho feia abans. Tot plegat, en una entrevista concedida a talkSPORT, on l’exjugador del Bayern ha volgut explicar la seva teoria sobre el mal moment del futbol alemany.

“Quan arriba al país, tothom era de l’opinió que havíem de jugar aquest tipus de futbol enfocat en passades curtes, però el que va passar al final va ser que vam perdre els nostres valors”, assegura Schweinsteiger. “Crec que les altres nacions sempre ens van considerar una selecció lluitadora que sempre corria fins al final. Hem perdut aquesta virtut al llarg dels darrers set o vuit anys perquè ens hem oblidat d’ella. Simplement, estàvem més centrats a passar-nos la pilota de manera bonica”, ha sentenciat l’històric capità del Bayern.

Pep Guardiola aixecant un títol durant la seva etapa al Bayern de Munic | FC Bayern
Pep Guardiola aixecant un títol durant la seva etapa al Bayern de Munic | FC Bayern

El mal moment de la ‘Mannschaft’

El futbol alemany està passant per una crisi sense precedents, ja que la selecció absoluta suma un total de dues eliminacions mundialistes consecutives a la fase de grups. El futur sempre és complicat de preveure, però no són realment optimistes atès el recent KO de la Sub-21 a la fase de grups de l’Eurocopa. D’aquesta manera, Bastian Schweinsteiger, llegenda de la ‘Mannschaft’ i membre d’aquell equip que va aixecar la darrera Copa del Món fa nou anys al Brasil, creu que Pep Guardiola té gran part de culpa d’aquest declivi.

Un cop finalitzada la seva etapa al Barça i després d’un any sabàtic, el tècnic de Santpedor va fitxar per un dels clubs més potents d’Europa. Va entrenar el conjunt bavarès del 2013 fins al 2016 i va aconseguir guanyar tres lligues consecutives i dues copes. Malgrat tot, es va quedar a les portes de la final de la Champions en les tres temporades a l’Allianz Arena. De fet, Guardiola va sumar tres semifinals consecutives a la màxima competició europea, però l’orelluda no va caure, fet que sí que ha acabat succeint a Manchester amb el City. Així doncs, el seu pas pel conjunt bavarès va ser de tres grans temporades, però un dels emblemes del gegant alemany no ho valora així. Altres com Philipp Lahm sí que han destacat la gran labor de Guardiola amb el Bayern i el futbol teutó.



Més notícies
Willy i Juancho Hernangómez, campions de l'EuroBasket 2022 | @willyhg94
El pla del Barça per incorporar els germans Hernangómez
Notícia: El pla del Barça per incorporar els germans Hernangómez
Comparteix
Després d'haver presentat una oferta formal per Willy, l'entitat blaugrana també anirà pel seu germà Juancho
Paula Badosa, tenista catalana | Europa Press
La incòmoda i surrealista roda de premsa de Paula Badosa
Notícia: La incòmoda i surrealista roda de premsa de Paula Badosa
Comparteix
La tenista catalana, després d'abandonar a Wimbledon, ha hagut de corregir un periodista fins a tres vegades
Daley Blind, exjugador de l'Ajax | Europa Press
Ja és oficial: fitxatge de prestigi internacional per al Girona
Notícia: Ja és oficial: fitxatge de prestigi internacional per al Girona
Comparteix
L'exjugador de l'Ajax, Manchester United i Bayern ja és nou jugador del Girona
Jill Roord, nova jugadora del Manchester City | Manchester City
El Manchester City trenca el mercat amb el fitxatge de Jill Roord
Notícia: El Manchester City trenca el mercat amb el fitxatge de Jill Roord
Comparteix
El club anglès ha pagat uns 400.000 euros, igualant el traspàs més car de la història del futbol femení

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Titus a juliol 10, 2023 | 13:00
    Titus juliol 10, 2023 | 13:00
    Mes ruc i no troba la cervix per nèixer.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa