Un nou cas de violència per part d’ultres ha sacsejat el món del futbol. En aquesta ocasió, hooligans belgues de l’Anderlecht han desfermat el pànic a Anoeta, l’estadi de la Reial Societat a Donostia. Durant el partit que ha enfrontat ambdós conjunts a la UEFA Europa League, ultres belgues han destruït les mampares de seguretat que els separaven de l’afició local i han llançat diversos objectes contra els seguidors bascos. El caos ha esclatat i l’Ertzaintza ha realitzat fins a vuit detencions. No obstant això, el partit s’ha disputat sense que la UEFA l’aturés.
La Reial Societat clama contra la violència dels ultres
La Reial Societat ha alçat la veu com a club contra aquests ultres amb un comunicat oficial molt contundent en el qual s’ha exigit a la UEFA que fets com aquests no es tornin a repetir. Mikel Oyarzabal, capità del conjunt txuri-urdin ha condemnat amb duresa l’actitud i la violència dels hooligans de l’Anderlecht i també s’ha mostrat molt crític amb el paper de l’òrgan que regula el futbol europeu: “La UEFA s’ha d’adonar que això no pot passar, que cada la imatge del futbol i la seva. Avui són els màxims responsables de no haver aturat el partit en el seu moment”.

De la mateixa manera, Imanol Alguacil, entrenador de la Reial Societat, també ha estat molt contundent en les seves declaracions en roda de premsa: “El que ha passat és trist i vergonyós. Moltes persones ja no havien vingut a veure el partit, per por, perquè estaven alertats de què podia passar. Això s’ha d’aturar, s’ha de fer alguna cosa”. El duel ja havia estat declarat d’alt risc a causa d’aquests ultres violents de l’Anderlecht, però, no obstant això, ningú no ha fet res eficient per impedir que s’hagin produït uns fets com aquests.