El davanter francès Ousmane Dembélé, ex del Futbol Club Barcelona i actual jugador del París Saint-Germain (PSG), ha parlat amb els mitjans de comunicació durant la concentració de la selecció francesa per a l’Eurocopa, que comença aquest divendres a Alemanya. Les declaracions més destacades de Dembélé no han estat relacionades amb el futbol, sinó amb la política. Sorprenentment, el davanter del PSG s’ha mullat i ha opinat respecte a les eleccions que hi haurà al seu país pròximament. Dembélé ha demanat que la gent es “mobilitzi” per aturar l’extrema dreta, ja que, assegura, a França estan “sonant les alarmes”.
Ousmane Dembélé s’alça contra l’extrema dreta
Això és el que ha dit Dembélé quan li han preguntat sobre les eleccions: “La situació a França ha fet que sonin les alarmes. Vaig veure que la meitat dels francesos no van anar a votar a les eleccions europees i això no pot ser. Crec que hem de mobilitzar-nos per anar a votar. Hem d’anar a votar tots junts a les eleccions legislatives”. Dembélé, a més a més, ha explicat com s’ho faran els jugadors de la selecció francesa per votar des d’Alemanya mentre tingui lloc l’Eurocopa: “La Federació ha establert un sistema de vot per delegació”.

Dembélé ha fet una cosa molt poc habitual. És molt estrany que un futbolista es mulli políticament i ell ho ha fet clarament. A més a més, el davanter exblaugrana té fama de ser una persona molt reservada i encara sorprenen més aquestes paraules venint d’ell. A les eleccions europees, Marine Le Pen, líder de la ultradreta a França, va arrasar. El president de la República Francesa, Emmanuel Macron, va convocar eleccions legislatives posteriorment. La idea és mobilitzar totes les persones contràries a l’extrema dreta que no van votar a les europees. Per tant, Dembélé, en la mateixa línia, ho té clar: “Dic a la gent que ha d’anar a votar”.