Aquest dijous s’ha conegut finalment la sentència a Dani Alves per la seva agressió sexual a una dona a la discoteca Sutton de Barcelona a finals de 2022. El futbolista brasiler ha estat condemnat a quatre anys i mig de presó, així com a cinc anys de llibertat vigilada un cop hagi complert la seva pena penitenciària. També se li ha imposat un allunyament de la víctima durant nou anys i nou mesos i una indemnització de 150.000 euros per danys morals. Finalment, també haurà de pagar una multa de 150 euros diaris durant dos anys i les costes processals.

Segons consta en la sentència a la qual ha tingut accés Món Esport, “el tribunal considera provat que “l’acusat va agafar bruscament la denunciant, la va tirar a terra i, evitant que pogués moure’s, la va penetrar vaginalment, malgrat que la denunciant deia que no, que volia marxar”. I entén que “amb això es compleix el tipus d’absència de consentiment, amb
ús de la violència, i amb accés carnal””.
El cas Alves
Cal recordar que el cas Alves va començar la nit del 30 al 31 de desembre de 2022. A la zona reservada de la discoteca Sutton de Barcelona, el futbolista va apropar-se a la víctima i a les seves amigues. A la pista de ball, ja es van produir els primers tocaments sense consentiment. Posteriorment, Alves va conduir la dona als lavabos de la discoteca, on la va violar. Pocs dies després dels fets, la víctima va denunciar el jugador.
El brasiler va ser detingut, va declarar i des d’aleshores ha estat tancat en presó provisional, on ha canviat diverses vegades de versió. Va començar dient que aquella nit no havia trepitjat la discoteca Sutton i, a poc a poc, va anar admetent els fets. En la seva declaració al judici, va reconèixer relacions sexuals, però va assegurar que havien estat consentides, cosa que el tribunal, però, ha desestimat. Alves ja ha complert un any de presó dels quatre i mig que se li han imposat.