Nou gir de guió en el cas Dani Alves. El futbolista i el seu advocat, Cristóbal Martell, han decidit trencar relacions professionals just abans del judici i han arribat a un acord per traspassar la seva defensa a Inés Guardiola Sánchez, una jove doctora en Dret Penal per la Universitat de Barcelona. Alves està en presó preventiva des del mes de gener per la presumpta violació d’una noia de 23 anys a la discoteca Sutton de Barcelona. El judici es podria celebrar a finals d’aquest any o principis de l’any que ve. Fonts del despatx de Martell ha confirmat la notícia a La Vanguardia, però han declinat explicar els motius que hi ha darrere de la decisió del futbolista.
Següents passos del judici a Alves per agressió sexual
El cas Alves està ara en mans de l’Audiència de Barcelona, que ha de concloure el sumari. Llavors serà el torn de la Fiscalia i les acusacions, que hauran de presentar els escrits d’acusació i, posteriorment serà el torn de la defensa. En aquest moment serà quan Inés Guardiola, definida pels seus companys com una advocada tècnica i molt professional, mostrarà la seva estratègia per encarar el judici.

La jutgessa que instrueix el cas, Concepción Canton Martín, ha processat Alves per un delicte d’agressió sexual amb accés carnal en considerar que hi ha indicis “racionals suficients” per enviar-lo a judici. Canton va imposar una fiança de 150.000 euros al futbolista per cobrir una possible indemnització a la víctima. La defensa encapçalada per Cristóbal Martell va decidir no recórrer la mesura per accelerar la celebració del judici. Cristóbal Martell és un dels advocats penalistes de més renom. Entre els seus clients destaca Jordi Pujol, a qui va defensar de les acusacions de corrupció que va liderar l’Audiència Naional, o Leo Messi, que va litigar amb Hisenda per frau fiscal. També ha defensat el Barça en el cas Neymar o l’empresari Javier de la Rosa.