Món Esport
Conflicte entre els ultres de l’Athletic, el club i els jugadors

En el debut de l’Athletic Club a l’Europa League d’aquesta temporada, s’ha parlat més de temes extraesportius que no pas de l’empat dels bascos al camp de la Roma. Durant el duel, aficionats ultres del conjunt bilbaí han llançat bengales contra sectors de seguidors de l’equip italià, cosa que ha generat de seguida un conflicte a peu de gespa entre aquests hooligans i els jugadors. Futbolistes de molta ascendència a l’Athletic, com són Óscar de Marcos i Iñaki Williams, s’han dirigit de seguida als ultres i els han recriminat la seva violència. El mateix ha fet Ernesto Valverde, entrenador dels lleons.

Hau ez da gure estiloa” com a lema de l’Athletic contra la violència

El club també ha reaccionat amb un comunicat que ha emès sota el lema “Hau ez da gure estiola”, és a dir “Aquest no és el nostre estil”. L’Athletic ha condemnat amb duresa l’actitud dels seus seguidors ultres a l’estadi de la Roma: “Volem mostrar tolerància zero davant els fets inacceptables que han ocorregut a Roma”. El club també ha aplaudit la ràpida reacció dels seus jugadors i, a la vegada, ha notificat que ja està treballant amb les autoritats italianes per identificar els responsables del llançament de bengales a l’afició rival i aplicar les mesures pertinents.

Ernesto Valverde, durant el Roma-Athletic | Europa Press
Ernesto Valverde, durant el Roma-Athletic | Europa Press

Tot plegat ha tingut una rebuda contraposada entre els aficionats. Per una banda, hi ha seguidors de l’Athletic que han aplaudit el comunicat del club i l’actitud dels seus jugadors i que s’han fet seu el lema Hau ez da gure estiloa. Ara bé, també hi ha aficionats del conjunt basc que s’han queixat que el seu club només assenyali els ultres bascos i que no faci referència a seguidors de la Roma que també haurien tingut comportaments violents contra athleticzales.



Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barjaula espanyistes Sants-Montjuïc a setembre 27, 2024 | 17:34
    Barjaula espanyistes Sants-Montjuïc setembre 27, 2024 | 17:34
    L'Athleticzale és llaminer

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa