El govern espanyol prohibirà la publicitat de cases d’apostes a les samarretes esportives

El Ministeri de Consum elabora una nova versió del reial decret de Comunicacions Comercials de les activitats del joc

Aquest dijous, el govern espanyol ha enviat a la Comissió Europea una nova versió del reial decret de Comunicacions Comercials de les activitats del joc que inclou diverses modificacions en la regulació de la publicitat de les cases d’apostes. La nova proposta, segons ha informat Europa Press, establirà una normativa molt semblant a la que hi va haver durant l’estat d’alarma i prohibirà la promoció de les cases d’apostes en l’esport.

Aquesta prohibició, duta a terme “per la preocupació per l’augment del joc d’apostes entre les generacions joves com a forma d’oci”, és el més destacat del nou esborrany del reial decret, però no l’únic. Si no hi ha cap canvi de darrera hora, tampoc estaran admesos els anuncis d’apostes als mitjans de comunicació fora de la franja compresa entre la una i les cinc de la matinada i les entitats que publicitin operadors de joc en xarxes socials amb perfil d’usuari només podran fer-ho en aquelles que disposin de mecanismes per evitar que aquestes publicacions es dirigeixin a menors d’edat, entre d’altres.

En el cas de la Primera Divisió de futbol, els principals perjudicats per aquesta mesura seran el Leganés, el València, el Sevilla, l’Osasuna, el Llevant, l’Alabès, el Granada i el Mallorca. Cal destacar que aquests són els equips que llueixen cases d’apostes a la part frontal de la seva samarreta, com a patrocinadors principals, però molts altres conjunts de la Lliga Santander i de la Lliga Smartbank també les promocionen en altres parts del seu equipament.

Més informació

Nou comentari