Les jugadores de la Primera Iberdrola, la màxima divisió del futbol femení espanyol, han anunciat aquest dimarts la convocatòria d’una vaga, fixada el cap de setmana del 2 i 3 de novembre, com a resposta a l’actual situació de bloqueig per part de l’Associació de Clubs (ACFF) per la signatura del primer conveni col·lectiu per al futbol practicat per dones. “Farem vaga”, ha sentenciat la portaveu de les jugadores, la futbolista de l’Athletic Club Ainhoa Tirapu, acompanyada del president de l’Associació de Futbolistes Espanyols (AFE), David Aganzo, i una àmplia representació de les més de 180 jugadores que han celebrat aquest dimarts una Assemblea a un hotel de Madrid.
L’AFE ha citat aquest dimarts a les jugadores de la Primera Iberdrola per celebrar una assemblea informativa sobre el conveni col·lectiu i les mesures a adoptar per l’actual estat de bloqueig en les negociacions per a aquest històric document, sol·licitat des de fa molt temps pel futbol femení. Les negociacions per a la realització d’aquest conveni van començar a finals del 2018, però després de més d’una desena de reunions no s’ha aconseguit encara un pacte i, finalment, les futbolistes de Primera han optat per acudir a la vaga en senyal de protesta.
En aquest sentit, aquesta l’Assemblea ha aprovat, amb un 93 per cent de suport, dur a terme “mobilitzacions” per part de les jugadores de la Primera Iberdrola per “desbloquejar” el conveni col·lectiu després de 13 mesos “sense aconseguir un acord”. Ainhoa Tirapu ha confessat que és una decisió “dura”, però el que estan demanant les jugadores “són uns mínims”. “És dur arribar a aquesta situació, però el que ens uneix és considerar unes condicions mínimes que les jugadores havien de tenir. Hem marcat unes línies vermelles, les hem rebaixat i entenem que el següent pas és aquest. Nosaltres estem aplanant el camí a les que venen al darrere“, ha apuntat la portaveu.
David Aganzo ha defensat la necessitat de fer la vaga. “Portem més de 18 reunions amb l’Associació de Clubs. Hem tingut les nostres diferències, però les nostres companyes necessiten un conveni d’Igualtat, digne, on es reconeguin el que fan per a l’esport. Al segle XXI ens mereixem un respecte cap a la dona”, ha indicat. Aganzo ha destacat que les jugadores són “de Primera Divisió” i que només reclamen uns drets essencials. “Aquestes futbolistes estan disputant Mundials. A nivell de la Lliga estan millorant i han de tenir aquesta millora de drets com a treballadores”, ha manifestat el president del sindicat.