Món Esport
La UEFA revisarà i estudiarà un nou format de la Champions femenina

La UEFA està considerant canvis substancials en la Champions League femenina després de les inesperades eliminacions de l’Arsenal i la Juventus en la primera ronda de la competició. Segons informes de ‘The Times’, una de les opcions sota consideració és l’ampliació del nombre de grups a la fase de grups, amb l’objectiu de generar més oportunitats per als equips participants. Aquesta revisió del format arriba en un moment en què el futbol femení ha experimentat un augment excepcional d’interès i audiència, fet pel qual la UEFA intentarà aprofitar aquesta creixent popularitat per elevar el prestigi i la visibilitat de la seva principal competició de clubs femenins.

L’edició de la Champions League Femenina de 2021 ja va incorporar canvis significatius, com la introducció d’una fase de grups amb quatre grups de quatre equips, i la centralització dels drets televisius per augmentar l’atractiu per als seguidors i patrocinadors. Tot això, en un esforç per fer que la competició sigui més semblant a la versió masculina de la Champions League. No obstant això, les recents eliminacions sorprenents d’equips de renom com l’Arsenal i la ‘Juve’ han posat de manifest la creixent competitivitat de la competició i la necessitat d’ajustar el format per acomodar l’expansió i continuar aprofitant l’auge del futbol femení a escala mundial.

Aitana Bonmatí aixecant la darrera Champions | FC Barcelona
Aitana Bonmatí aixecant la darrera Champions | FC Barcelona

Els canvis de la temporada 2021/22

La Lliga de Campions femenina ja va patir un canvi format la temporada 2021-2022. El Comitè Executiu de la UEFA va anunciar una sèrie de canvis significatius per a la Champions League Femenina amb l’objectiu de donar-li un impuls substancial i augmentar la seva importància i visibilitat en el món del futbol femení. Concretament, apostant per incloure una fase de grups de 16 equips, que va substituir els vuitens de final. També es va apostar per donar cobertura televisiva a tots els partits de la competició.

L’eliminació prematura de l’Arsenal i la Juventus afegeix pressió a la UEFA per ampliar el nombre d’equips d’una competició que patirà més canvis. I, sense cap mena de dubte, el debat sobre aquests promet ser un tema crític en els pròxims mesos, amb la UEFA buscant la millor manera d’evolucionar i catapultar la Champions League femenina.



Més notícies
Jugadors de Barça i Madrid durant un Clàssic | FC Barcelona
El Clàssic dels Rolling Stones ja té data i hora
Notícia: El Clàssic dels Rolling Stones ja té data i hora
Comparteix
La Lliga ha decretat la data i l'horari del primer clàssic de la temporada
Ilkay Gündogan, en un partit amb el Barça | Europa Press
Quan i on veure el partit del Barça contra el Betis
Notícia: Quan i on veure el partit del Barça contra el Betis
Comparteix
Els dos equips s'enfronten en el partit corresponent a la 5a jornada de Lliga
Luis Rubiales, expresident de la RFEF | Europa Press
Luis Rubiales: El jutge ja ha decidit
Notícia: Luis Rubiales: El jutge ja ha decidit
Comparteix
El jutge de l'Audiència Nacional imposa a l'expresident de la RFEF una ordre d'allunyament sobre Hermoso
Les jugadores de la selecció de futbol femenina, celebrant un gol | RFEF
Les jugadores renuncien a tornar a jugar amb la selecció espanyola
Notícia: Les jugadores renuncien a tornar a jugar amb la selecció espanyola
Comparteix
Les 23 campiones del món mantenen la seva postura i creuen insuficients els canvis a la RFEF

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vendetta a setembre 16, 2023 | 21:20
    Vendetta setembre 16, 2023 | 21:20
    No interesa es deficitari

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa