Món Esport
Greus acusacions de violència masclista al seleccionador femení de Zàmbia

Bruce Mwape, l’entrenador de la selecció femenina de futbol de Zàmbia, s’enfronta a un greu escàndol després de ser acusat de conducta sexual inapropiada amb les seves jugadores. Segons una investigació del diari The Guardian, una jugadora, que ha preferit mantenir-se en l’anonimat, ha revelat detalls alarmants sobre una suposada pràctica habitual i generalitzada d’intimitat entre l’entrenador i les futbolistes. La jugadora ha afirmat que “a la nostra selecció, és considerat normal que l’entrenador comparteixi llit amb les jugadores de l’equip i s’espera que accedeixin a aquestes propostes”. A més, una altra font anònima consultada pel diari ha informat que les jugadores estan patint amenaces perquè no revelin els fets.

Bruce Mwape, seleccionador de Zàmbia, durant un entrenament | FAZ
Bruce Mwape, seleccionador de Zàmbia, durant un entrenament | FAZ

La reacció de la federació africana ha estat diversa. Malgrat no haver rebut cap queixa oficial, un portaveu ha admès que s’ha obert una investigació perquè consideren les acusacions molt greus. “Col·laborarem amb el Servei de Policia de Zàmbia i altres parts rellevants per abordar aquest delicat assumpte”, ha afegit el portaveu. No obstant això, els esforços per contactar directament amb Bruce Mwape han estat infructuosos. El diari The Guardian ha intentat comunicar-se amb l’entrenador sense èxit. Mentre la investigació es troba en marxa, la FIFA no ha confirmat oficialment si estan investigant en el cas.

La selecció de Zàmbia, rival de la selecció espanyola al Mundial femení

Aquesta greu polèmica arriba en un moment crucial per a la selecció de Zàmbia, ja que són una de les quatre nacions africanes que participaran en el proper Mundial, que tindrà lloc a Austràlia i Nova Zelanda aquest estiu. En el grup C, hauran de competir contra Espanya, el Japó i Costa Rica, amb l’afegit de la pressió que comporta aquesta situació d’escàndol i investigació que envolta l’entrenador i l’equip tècnic.



Més notícies
Xavi Hernández, a la Ciutat Esportiva Joan Gamper | FC Barcelona
Els noms més destacats del primer dia de la pretemporada del Barça
Notícia: Els noms més destacats del primer dia de la pretemporada del Barça
Comparteix
Xavi haurà de dirigir jugadors que no entren en els seus plans, com Sergiño Dest o Clément Lenglet
Vítor Roque, davanter de l'Athletico Paranaense | @AthleticoPR
El representant de Vitor Roque confirma el seu fitxatge pel Barça
Notícia: El representant de Vitor Roque confirma el seu fitxatge pel Barça
Comparteix
André Cury, antic treballador del club, ha assegurat que el futbolista ja ha signat el seu contracte
Alèxia Putellas, amb la Pilota d'Or | Europa Press
Rebombori a les xarxes amb les Pilotes d’Or d’Alexia i la de Luis Suárez
Notícia: Rebombori a les xarxes amb les Pilotes d’Or d’Alexia i la de Luis Suárez
Comparteix
La polèmica és deguda al fet que alguns mitjans no anomenen les dues Pilotes d'Or de la catalana a l'obituari de Luis Suárez
L'Spotify Camp Nou, estadi del Barça | FC Barcelona
El Barça vendrà diamants fets amb la gespa del Camp Nou
Notícia: El Barça vendrà diamants fets amb la gespa del Camp Nou
Comparteix
L'entitat blaugrana comercialitzarà brillants fets amb l'herba sobre la qual es va disputar el darrer partit jugat a l'estadi

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa