Món Esport
L’estrany comunicat de la UEFA després de la sentència sobre la Superlliga

En les últimes hores, la justícia ha donat la raó a la Superlliga i ha demanat a la UEFA i a la FIFA que deixin d’amenaçar els clubs impulsors d’aquest projecte amb càstigs. També ha resolt que aquests organismes estan atemptant contra el lliure mercat de la Unió Europea i que no poden impedir la creació de noves competicions al continent. No obstant això, la UEFA ha emès un comunicat respecte a aquesta sentència on, més aviat, es considera que la resolució judicial és favorable a ells. Aquest ens posa de manifest que la justícia “no ha donat llum verda, ni ha aprovat un projecte com la Superlliga”, si bé el fet d’assegurar que es poden crear noves competicions sense la ingerència de la UEFA i la FIFA ho acaba autoritzant indirectament. El comunicat també obvia les consideracions de la justícia respecte a les seves amenaces.

Florentino Pérez regala una maqueta del nou Santiago Bernabéu a Aleksander Ceferin | UEFA
Aleksander Ceferin, president de la UEFA, amb Florentino Pérez, principal impulsor de la Superlliga | UEFA

El comunicat de la UEFA respecte a la Superlliga

Aquest és el comunicat íntegre on la UEFA es queda només amb allò que li interessa: “La UEFA pren nota de la sentència dictada avui pel jutjat mercantil de Madrid.

En particular, la UEFA es complau a observar que la jutgessa ha confirmat la validesa de l’existència d’un sistema d’autorització prèvia perquè les competicions de tercers siguin aprovades conforme a les normes d’autorització de la UEFA i ha reconegut els indubtables beneficis d’aquestes normes per al sistema esportiu del futbol. El jutjat també ha confirmat que la versió actual de les normes d’autorització de la UEFA (aprovades el juny de 2022) no es veu afectada per la sentència d’avui.

A més, el jutjat no ha donat llum verda ni ha aprovat projectes com la Superlliga. De fet, la jutgessa ha afirmat que el projecte de la Superlliga està abandonat des de fa temps i que no es pot esperar que es pronunciï sobre cap projecte abstracte. En resum, la sentència no atorga a tercers el dret a desenvolupar competicions sense autorització i no es refereix a cap projecte futur ni a cap versió modificada d’un projecte existent.

En qualsevol cas, la UEFA es prendrà el seu temps per estudiar la sentència abans de decidir si és necessari adoptar noves mesures”.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa