Món Esport
Declaracions destacades del president de la RFEF sobre Negreira i el Madrid

El president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Rafael Louzán, ha participat d’un acte d’Europa Press aquest dimarts en el qual ha parlat de diversos aspectes d’actualitat. El màxim dirigent de la Federació ha sortit al pas de les crítiques i pressions del Reial Madrid pel cas Negreira, que encara està sota investigació judicial. “És un tema vergonyós, però no ha tingut cap incidència en l’actuació arbitral”, ha assegurat Louzán, en resposta a les peticions del club blanc, que segons ell li ha demanat en diverses ocasions que “faci alguna cosa” al respecte. “Ja està a la Justícia”, ha sentenciat.

Les declaracions de Rafael Louzán

Louzán ha aprofitat per anunciar que hi haurà una reforma del sistema arbitral, una decisió que, segons ell, era necessària fins i tot abans de les darreres polèmiques. “El model actual prové de 1909. Està massa vinculat a la figura del president de la RFEF, que nomena el cap del Comitè Tècnic d’Àrbitres (CTA). El futbol professional ha de tenir més pes. Ningú m’ha dit res, però jo sabia que això era imprescindible”, ha afirmat. En aquest sentit, s’ha mostrat partidari de canvis estructurals que donin més transparència i participació al sistema.

Rafael Louzán, president de la RFEF | Europa Press(1)
Rafael Louzán, president de la RFEF | Europa Press

Pel que fa al clima de tensió recent, Louzán s’ha referit al moment viscut durant la roda de premsa dels àrbitres a la final de Copa, qualificant-lo de poc oportú. També ha mencionat les crítiques rebudes pel col·lectiu arbitral des de Real Madrid TV, que van portar el col·legiat De Burgos Bengoetxea a plorar en la compareixença. “Aquell dia vaig parlar amb el Madrid per calmar els ànims. No s’ha de veure l’àrbitre com un enemic. Al futbol base cada cop hi ha més agressions”, ha alertat. Finalment, Louzán també ha fet referència al conflicte sobre la inscripció de Dani Olmo, resolt a favor del Barça. “Vam actuar com tocava. Les normes s’han de complir”, ha dit, al·legant que el paper de la RFEF en aquest afer va ser reglamentari.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa