Aquest dilluns s’ha filtrat la declaració de Rafael Hermoso, germà de la futbolista Jenni Hermoso, davant de l’Audiència Nacional, on ha confessat que va mentir als mitjans de comunicació amb relació al cas Rubiales i el petó a la seva germana. Concretament, després de la final del Mundial femení, Rafael va assegurar que va ser un “gest anecdòtic” i va negar que hagués fet sentir incòmoda la seva germana.
El Español ha filtrat la declaració davant el jutge de Rafael Hermoso. El 25 de setembre passat, va afirmar que Jorge Vilda, exseleccionador espanyol, se li va acostar durant el vol que traslladava a l’expedició de tornada a Espanya. Segons el mateix testimoni, Vilda li va dir: “M’envia el presi (Luis Rubiales) a parlar amb tu perquè convencis la teva germana que abans d’arribar a Doha (on el vol feia escala) surti amb ell a fer un comunicat”. A més, Rafael Hermoso ha assegurat que “tothom es va assabentar de la conversa”, tot i que ha dubtat a l’hora de qualificar-la com “amenaça, coacció, o pressió”.
El germà de Jenni, al jutge: “Vaig mentir a la premsa quan vaig dir que el petó era una anècdota”
Després de l’incident, Rafael ha relatat la situació de Jenni, qui li va explicar com va anar el petó amb Rubiales “em va dir literalment que li va fer fàstic, que no va ser consentit, que mai de la vida se li acudiria fer un petó a aquesta persona, ni boja. I que no va tenir opció de reacció”. No obstant això, Rafael ha assegurat que va mentir als mitjans per evitar més complicacions i per no enterbolir la celebració del títol aconseguit per la seva germana i les seves companyes de selecció. A més, Rafael Hermoso ha titllat l’actual seleccionadora, Montse Tomé, de “titella de Jorge Vilda i, per tant, de Rubiales”.
Cal recordar que, fa una setmana, també va sortir a la llum la declaració del mateix Jorge Vilda a l’Audiència Nacional. L’exseleccionador espanyol, ara al combinat del Marroc, ha admès que va parlar amb el germà de Jennifer, Rafael Hermoso, a l’avió de tornada des d’Austràlia, tal com va afirmar Jennifer en les seves declaracions prèvies a la Fiscalia. Tot i això, Vilda va assegurar que ho va fer per la seva pròpia iniciativa i no per ordre de Rubiales. Segons fonts legals presents a la declaració, el tècnic va emfatitzar la seva relació propera i el seu afecte cap a la futbolista, afirmant que es va acostar al germà de Jennifer per suggerir-li que seria beneficiós que ella expliqués la seva versió dels fets per reduir la controvèrsia, però no com una coacció.