Món Esport
Rubiales va demanar ajuda a la UEFA després del petó a Jenni Hermoso
  • CA

Luis Rubiales, expresident de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), torna a ser al centre de les polèmiques per la seva condició d’investigat per presumptes delictes de corrupció en els negocis, administració deslleial i blanqueig de capitals per portar la Supercopa a l’Aràbia Saudita. El motiu que el va obligar a rebutjar el seu càrrec a la Federació, però, va ser el petó sense consentiment a la futbolista Jenni Hermoso després de guanyar el Mundial d’Austràlia i Nova Zelanda, un cas que encara està pendent de la sentència. Aquest dilluns, el president de la UEFA, Aleksander Ceferin, ha revelat a la revista croata Nacional que Rubiales va demanar ajuda a l’organisme europeu quan va deixar la seva posició com a president de la Federació Espanyola: “Va demanar algunes coses en repetides ocasions després de la suspensió del seu càrrec”.

Ceferin assegura que Rubiales tenia “idees absurdes”

Ceferin ha afirmat que Rubiales el va intentar convèncer per obtenir ajuda, principalment fent servir la seva família com a excusa. “Després de la seva caiguda, es va queixar de la situació en la qual quedava perquè tenia una família i seria difícil per a ell”, ha afirmat el president de la UEFA. L’expresident de la RFEF va insistir molt, escrivint-li missatges assegurant que les seves filles “no tenien res”. L’eslovè, però, va ser molt contundent: “Vaig rebutjar tot el que em va demanar perquè les seves idees eren absurdes“. El directiu de l’òrgan europeu ha insistit en el fet que cap de les ajudes estaven relacionades amb el futbol, però ha admès que l’anteriorment responsable de la Federació Espanyola també va buscar ajuda en companys de la UEFA.

Aleksander Ceferin, presidente de la UEFA | Europa Press
Aleksander Ceferin, president de la UEFA | Europa Press

Ceferin desvincula la UEFA de Rubiales i s’adhereix a la presumpció d’innocència abans de pronunciar-se

El president de la UEFA no va ajudar l’expresident de la RFEF, però sí que ha admès que li va agafar les trucades perquè es tractava d’una situació complicada. “És difícil, saps? Va ser vicepresident, fins fa poc, s’asseia amb tothom a la mateixa taula i ara ningú el vol mirar. Si del que l’acusen és cert, és veritablement un desastre. Però hauríem de deixar que el tribunal decideixi sobre això”, ha afirmat. Ceferin ha assegurat que es va assabentar de totes les acusacions contra Rubiales a través dels mitjans de comunicació, però vol esperar la sentència abans de pronunciar-se. “Com a advocat, sé el que és la presumpció d’innocència. Per això, hauria de defensar-se als tribunals. Ni la UEFA ni jo tenim res a veure amb aquest cas, cap d’aquests assumptes té a veure amb el seu antic paper com a vicepresident de la UEFA“, ha conclòs.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa