Món Esport
El nou canvi que la FIFA implementarà a la regla del fora de joc

Un nou concepte reglamentari, denominat per molts com la ‘Llei Wenger’ es començarà a provar. Concretament, la FIFA vol que només s’assenyali fora de joc quan hi hagi tot el cos avançat i així evitar els offsides mil·limètrics amb parts del cos inapreciables. Amb la nova norma només hi haurà infracció si el jugador atacant supera completament l’últim defensor, i si hi ha alguna part del cos en línia amb el seu rival, no serà fora de joc. La idea és alliberar el temps de decisió del VAR i revolucionar el joc per fer-lo més ofensiu i atractiu.

Tot plegat, idea d’Arsène Wenger, que des que va deixar la banqueta de l’Arsenal ha anat destil·lant opinions personals per tal de millorar el futbol. De fet, ja va proposar el Mundial cada dos anys i sempre ha estat molt crític amb els fores de joc mil·limètrics que assenyala el VAR. Sobre aquest últim cas, la FIFA l’ha escoltat i li han recollit el guant al tècnic francès. De fet, des de 2019 ocupa un lloc a l’organigrama de la FIFA com a director de Desenvolupament Mundial de Futbol. A més, té funcions per supervisar i dirigir el creixement i l’evolució del futbol.

Arsène Wenger en un imatge d'arxiu | Europa Press
Arsène Wenger en una imatge d’arxiu | Europa Press

Es provarà a diversos països

A Itàlia, Països Baixos i Suècia es començarà a provar la Llei Wenger. Una nova norma que s’aplicarà a categories inferiors properes al futbol professional. A Suècia, per exemple, es provarà a la categoria sub-21 masculina i a la sub-19 femenina. En tot cas, els assajos d’aquesta norma no impliquen la seva aplicació definitiva al futbol. Altres proves que s’han fet, com la del joc a temps aturat o temps efectiu, no s’han arribat a executar.

És evident que el futbol està en constant evolució i modernització des de la creació i fins al present. Darrerament, la implantació del VAR o la modificació d’altres regles no han apartat la polèmica i han estat el pa de cada dia a les portades dels diaris. És per això que la FIFA i l’IFAB, l’organisme encarregat de determinar les regles de joc al futbol, continuen testejant idees per convertir-lo en un esport més just. I sembla que darrerament hi ha ganes de modificar la idea preconcebuda que tenim del fora de joc, ja que també hi ha la intenció d’introduir el fora de joc semiautomàtic, que té com a objectiu detectar els mil·límetres que ni l’ull humà ni el VAR no poden apreciar. Ara, es provarà un nou concepte d’orsai.



Més notícies
La possible equipació del Barça de cara a la temporada 2024/25 | Footy Headlines
Al descobert la samarreta commemorativa del Barça pel seu 125è aniversari
Notícia: Al descobert la samarreta commemorativa del Barça pel seu 125è aniversari
Comparteix
El portal 'Footy Headlines' ha publicat un possible disseny de l'equipació blaugrana per a la temporada 2024/25, amb una clara picada d'ullet a la primera samarreta del club
Cesc Fàbregas, exjugador del Barça | FC Barcelona
Cesc Fàbregas anuncia la seva retirada del futbol professional
Notícia: Cesc Fàbregas anuncia la seva retirada del futbol professional
Comparteix
El jugador català ha comunicat a les seves xarxes socials que començarà a entrenar el filial del Como 1907 italià, el seu darrer club
Joan Laporta, president del Barça | Europa Press
Laporta confessa el seu llistat de jugadors intocables amb una sorpresa
Notícia: Laporta confessa el seu llistat de jugadors intocables amb una sorpresa
Comparteix
El president ha exposat el llistat de jugadors de la primera plantilla que no poden ser venuts
El Tour de França durant el seu pas per Bilbao | Europa Press
Tret de sortida al Tour de França 2023 des de Bilbao
Notícia: Tret de sortida al Tour de França 2023 des de Bilbao
Comparteix
Els germans Yates han triomfat en la primera etapa i el mallorquí Enric Mas ha hagut d'abandonar

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 03, 2023 | 09:31
    Doctor Strangelove juliol 03, 2023 | 09:31
    El problema és exactament el mateix, determinar milimétricament si el cos de l,adversari està totalment avançat. En fi, quina colla de rucs....Doc.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa