El Comitè de Competició de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha acceptat la proposta del jutge instructor i considera adequada la sanció del tancament de dos partits de l’estadi del Reial Club Deportiu Espanyol com a càstig per la invasió de camp dels seus aficionats ultres al final del derbi contra el Futbol Club Barcelona, on els blaugranes van esdevenir campions de Lliga. Cal recordar que els fets van ocórrer el passat mes de maig i, com aquests actes no van quedar reflectits a l’acta del partit, la sanció no ha pogut arribar fins ara. A més a més, s’hi ha de sumar una multa econòmica de 25.000 euros.
L’Espanyol considera que la sanció és “injusta” i “desproporcionada”
Quan el jutge instructor va presentar aquesta proposta de sanció del tancament de l’estadi durant dos partits, l’Espanyol ja va reaccionar amb un comunicat molt contundent. El club considera que es tracta d’un càstig “injust” i “desproporcionat”. L’entitat perica argumenta que la invasió de camp no va ser unànime, és a dir, els únics que van saltar a la gespa van ser els ultres, situats a un dels gols del camp. A més a més, l’Espanyol també assegura que, des del primer moment, va treballar per la seguretat en aquest partit d’alt risc.

Ara que el Comitè de Competició ha ratificat la sanció proposada pel jutge instructor, l’Espanyol encara té marge per intentar capgirar aquesta decisió. En primer lloc, podrà presentar una queixa al Comitè d’Apel·lació de la RFEF. Té deu dies per fer-ho. En cas que no sigui acceptada, podrà elevar la demanda al Tribunal Administratiu de l’Esport. En qualsevol cas, el més probable és que l’Espanyol no se’n surti i el seu camp quedi tancat al públic en les dues primeres jornades que jugui a casa a la Segona Divisió. Es veuran afectats els partits contra el Racing de Santander i l’Amorebieta.