Món Esport
L’Espanyol escull un prometedor entrenador català per tornar a Primera

El Reial Club Deportiu Espanyol ha anunciat la incorporació de Luis Miguel Ramis com a nou entrenador del conjunt blanc-i-blau en substitució de Luis García. Després que aquest cap de setmana arribés la sorprenent notícia de l’acomiadament del llegendari exfutbolista perico com a tècnic del primer equip masculí, han hagut de passar només unes hores per conèixer el nom del seu substitut. D’aquesta manera, Luis Miguel Ramis signa un contracte de dues temporades amb una condició: que l’equip pugi a Primera Divisió.

La trajectòria de Ramis com a jugador i com a entrenador

Ramis va ser un futbolista amb una llarga trajectòria a la Lliga. Tarragoní, es va formar a les categories inferiors del Nàstic fins que va cridar l’atenció del Reial Madrid. Va debutar amb el primer equip merengue a la temporada 1992-1993, però l’any següent va marxar al Tenerife. Va passar per moltíssims equips diferents, com el Sevilla o el Racing de Santander, però els seus èxits més destacats van arribar amb el Deportivo de la Corunya a l’època del Superdepor. Amb el conjunt gallec va guanyar una Lliga i una Supercopa, tot i que no va tenir gaire protagonisme.

Luis Miguel Ramis, durant un partit del Tenerife | Europa Press
Luis Miguel Ramis, durant un partit del Tenerife | Europa Press

Es va retirar l’any 2006 i no va ser fins a la temporada 2014-2015 que començaria la seva primera aventura destacada com a entrenador. Ho va també al Reial Madrid, en aquest cas a les categories inferiors, fins al punt d’arribar al filial l’any següent. Des d’aleshores ha estat tècnic de l’Almeria, l’Albacete i el Tenerife, sempre a la Segona Divisió o a l’antiga Segona B. Es caracteritza per un joc vistós i atrevit, cosa que l’ha fet obtenir èxits destacats, però també córrer riscos que l’han portat a destitucions abans d’hora. És una clara aposta personal de Fran Garagarza, director esportiu de l’Espanyol.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa