El Govern de la Generalitat encara no ha definit l’escenari on es disputarà el partit de futbol entre les seleccions de Catalunya i Palestina, previst per al pròxim 18 de novembre, i cada dia queda menys temps per al duel. Tot i que inicialment estava anunciat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Barcelona, la portaveu de l’executiu i consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha afirmat aquest dimarts que el Departament d’Esports “està treballant per poder determinar el lloc” on finalment es jugarà l’enfrontament. En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, Paneque ha remarcat que el partit és “un esdeveniment esportiu amb un fort component de solidaritat” i que el Govern considera important garantir-ne la celebració. Tot i això, la consellera no ha concretat si l’Estadi Olímpic serà l’escenari definitiu, mantenint obertes totes les opcions logístiques.
On es jugarà el Catalunya-Palestina?
La incertesa sobre el lloc del partit arriba després que les entitats impulsores de l’esdeveniment alertessin que, a menys de tres setmanes de la data prevista, encara no s’han posat a la venda les entrades ni s’ha iniciat cap campanya de promoció. Les organitzacions agrupades al voltant de la iniciativa Act x Palestine han denunciat que el partit “no ha rebut ni la cura ni l’atenció que es mereix” i han advertit que existeix el risc que el duel es traslladi a un estadi amb menor capacitat. Per demostrar que el país està preparat per omplir Montjuïc, aquestes entitats han obert un procés de prereserva d’entrades amb l’objectiu de visualitzar el suport ciutadà i pressionar les institucions per mantenir la seu inicial, que ja ha recollit moltes adhesions.

En paral·lel, ERC ha demanat formalment a l’Ajuntament de Barcelona que garanteixi que el partit es jugui a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, destacant-ne “el fort valor simbòlic, esportiu i solidari”. El portaveu adjunt republicà, Jordi Coronas, ha reclamat al consistori que doni totes les facilitats per celebrar l’esdeveniment “i demostrar el compromís del país amb la pau i els drets humans”. El partit entre Catalunya i Palestina es preveu com una jornada històrica de germanor esportiva i reivindicació humanitària, però la seva celebració continua, per ara, envoltada d’incertesa.


